RE: počítá se klikání na výsledky vyhledávání

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: Mon, 26 Mar 2007 01:55:34 +0200
Richard Marvan napsal:

> chtěl bych se zeptat zda vyhledávače nějak interně hodnotí 
> když někdo kliká na výsledky vyhledávání, resp. že větší váhu 
> dává robot tomu na koho je častěji ve výsledku vyhledávání 
> klikáno. 

Samotná míra prokliku nedává dost informací k dalšímu rozhodnutí.
Důvody již dobře popsal Tomáš Kapler. Na druhou stranu musíte
počítat s tím, že velké vyhledavače (tj. především Google a
Yahoo) už dnes mají hromadu dalších dat, dle kterých mohou
stránky hodnotit. Kromě off-page faktorů založených na zpětných
odkazech to jsou zejména data z měřicích systémů (např. Google
Analytics) a sociálních sítí (např. Del.icio.us, Google Co-op).

Pokud jde o Google, poměrně nedávno začal razantněji prosazovat
personalizované vyhledávání (změnil ho z opt-in na opt-out), ve
kterém chování konkrétního uživatele řazení výsledků hledání
ovlivňuje, i když zatím jen částečně. V češtině se to zatím moc
neprojevuje, protože zde málokdo používá Google Homepage a hledá
přihlášený. V angličtině je to o dost zřetelnější.

Zdraví,

Marek Prokop
Received on 26. 03. 2007, 01:55 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 26. 03. 2007, 01:55 CEST