srovnával jste někdo sklik a adwords?

From: Tomas Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Tue, 27 Mar 2007 12:29:22 +0200
srovnával jste někdo sklik a adwords?
Zkouším to porovnávat, stejná kw, stejné reklamy a je to docela sranda
Zkouším vyladit pomocí ceny i to, aby byla stejná průměrná pozice  a
srovnávám počet impresí, CTR a cenu nutnou pro stejnou pozici a je
zajímavé, jak se to liší. Teorie (statistiky navrcholu) praví, že by
prý měl být počet hledání 5 ku 2 ve prospěch seznamu, ale je tam
úžasná závislost podle toho co se hledá, což jsem očekával, ale tohle
je první objektivní způsob, jak si teorii ověřit (jen škoda, že má
sklik tak chabé možnosti v nastavování pozice).
Třeba při hledání hw pro it profesionály je i několikanásobný počet
impresí ve prospěch google, naopak když mám reklamu na štěňata (malej
pes, ne sud piva), tak je poměr impresí 10:2 ve prospěch seznamu a
poměr prokliků dokonce 10:1
Zajímavé je, že u seznamu také zřejmě hraje věčí roli umístění
reklamy, jinak ale (je-li avg pos <2)  je průměrné ctr při stejné avg.
pos. prakticky totožné.
Velmi se liší to, jaká slova má kdo objednaná, jsou reklamy, kde je
větší přetlak a vyšší cena na skliku, jinde zas na adwords.
Ani u jednoho systému není problém s kvalitní reklamou dosáhnout CTR
7% a více, mám ale třeba jednu reklamu, kde je u skliku ctr téměř 8% a
u adwords méně než 1%.
Hodně se samozřejmě liší i fráze, které se používají, zde hraje
ohromnou roli našeptavač.
Bude to chtít ale ještě delší ladění, adwords mám už "usazený"
(testované reklamy tam běží přes rok), zatímco sklik po dvou týdnech
samozřejmě ještě neví jak moc má které reklamy umisťovat.
T.
Received on 27. 03. 2007, 12:29 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 27. 03. 2007, 12:29 CEST