Re: PageRank (GPR)

From: Tomas Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Thu, 29 Mar 2007 22:22:54 +0200
nerozumíme si - GTPR ani GPR prostě pro mě není cílem, když budu dělat
dobře svou práci tak poroste. Ale to že poroste neznamená, že jsem
dělal dobře svou práci.

Prakticky je to jen hodnota která říká, že na danou stránku vedou
nějaké odkazy, které mají zas nějaké ranky, protože na ně vedou zas
nějaké odkazy. Ale nic to neříká o tom, na jakou frázi jsou ty odkazy,
ani jestli je web dobře zpracovaný, ani jestli jsou na něm (vhodně
použité) klíčové fráze.

Mou prací, jakožto "odborníka na internetový marketing" (nemám rád
termín SEO konzultant/odborník, protože to nic neříká o cílech
zákazníka) je docílit maximální naplnění cílů zákazníka - typicky
zvýšit jeho tržby přes online kanál (snížit náklady, zvýšit povědomost
...). Jeden z asi 5 klíčových bodů (řekněme tak 20% důležitiost) pro
splnění tohoto úkolu je dosáhnout co nejvyšší pozice na klíčové fráze.
Jedním z mnoha faktorů (řekněme 25% z oněch 20%), které mi pomohou
tohoto dosáhnout jsou relevantní odkazy. Takže je součástí mé práce
také zajistit nějaké relevantní (ke klíčovým frázím) odkazy z
relevantních (ke klíčových frází) webů. A protože bude mít web nějaké
odkazy, bude mít nějaký pagerank a když by ho i po 7 měsících měl
nulový, tak bych dělal špatně svou práci. Ale pagerank není relevantní
ke klíčovým frázím, takže jeho vypovídající hodnota ke vztahu k cílům
zákazníka je minimální.

Takže k vašemu příkladu - co to znamená "že mě nechytíte" - myslíte
"že nebudete přede mnou na onu klíčovou frázi"? Ale to přeci přesně já
říkám - je důležité, jestli jsem před vámi na onu klíčovou frázi, ne
jestli mám vysoké GTPR.

Teď jsem třeba zkusil vyhledat Letenky. Pořadí GTPR prvních 10 webů je
5,4,5,6,5,6,5,5,6, v druhé desítce jsou i s nula, i s GTPR 6
Být vlastníkem takového webu tak bych mnohem raději byl tím s GTPR 4
na druhé pozici, než  stránkou na 17. pozici GTPR 6.

Prostě jestli je pro vás GTPR měřítko kvality práce, tak nerozumíte
cílům zákazníka.

Tomáš

P.S.: to s těmi 20 hodinami po koupi (nové) domény na první místo na
google nebylo myšleno jako vychloubání, byla to jen názorná ukázka
faktu, že GTPR nemá s předními místy na google vůbec nic společného.
Samozřejmě jestli někdo potřebuje s tímto pomoc, tak mu ji neodmítnu a
to i za podmínky, že případná odměna bude podmíněna dosažením cíle.
Received on 29. 03. 2007, 22:22 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 29. 03. 2007, 22:22 CEST