Re[2]: PageRank (GPR)

From: Pavel Kodýtek <seo-paysoft (zavinac)>
Date: Thu, 29 Mar 2007 23:37:40 +0200
Zdravím,

29. března 2007, 22:22:54, Tomas Kapler napsal(a):
--------------------------------------------------
TK> P.S.: to s těmi 20 hodinami po koupi (nové) domény na první místo na
TK> google nebylo myšleno jako vychloubání, byla to jen názorná ukázka
TK> faktu, že GTPR nemá s předními místy na google vůbec nic společného.

  No,  říkal  jsem si, že se této diskuze nezůčastním, protože na GTPR a
  pagerank  mám  svůj  názor,  který je někde tak uprostřed těch názorů,
  které zde již padly - můj názor viz:
  http://www.webdesign.paysoft.cz/clanky/2007/modla-jmenem-pagerank/

  Nicméně,  20  hodinové  tvrzení  se  mi  zdá dosti za hlavu přitažené.
  Nepopírám,  že  by to možné nebylo, ale muselo se jednat o souhru fakt
  _dobrých_ náhod, jako  že Google navštívil stránku s odkazem hnedka po
  zveřejnění  zpětného  odkazu,  neměl  kam  jít  a  tak si vybral novou
  doménu, zrovna pak hned přehazoval index a co víc, muselo se asi nutně
  jednat  o  dost málo konkurenční frázi. Co se domény týče, tak bych se
  spíš  klaněl  k  názoru,  že doména měla již nějakou dobrou historii a
  Google  ji  již  znal.  Mohlo  se  klidně ale i stát, že doména zrovna
  vyexpirovala  a  hnedka  byla  koupena - i to jsem už zažil na vlastní
  bulvy  a ani se mi tomu nechtělo věřit. Dokonce ona doména nesla ještě
  GTPR. A v neposlední řadě muselo hrát ještě pár náhod k dobru, jako je
  např  resolvace  DNS  záznamů,  nebo spuštění prezentace v několi málo
  minutách po zprovoznění domény (případně současně).

  Takže  k  té  poznámce  o  20  hodinách bych spíše předpokládal nějaká
  konkrétní  fakta,  konkrétní KW a konkrétní čísla co se konkurenčnosti
  týče.  Pak  se  dá  snad dobře posoudit, co na tom bylo tak dobrého že
  vyskočila  hned  na  první  místo. Rozhodně nepopírám, že by to nebylo
  možné,  ale  je  to  v podstatě viz výše uvedeno souhra mnoha kladných
  faktorů (není to jen dobrý obsah).

  A  ještě  bych  se  vrátil  k relevantnosti zpětných odkazů, kteří zde
  mnozí  prezentují jako nutnost k tomu, aby odkaz byl k něčemu dobrý. K
  tomu  mi  nezbývá  než  říct "ale prdlačku". Samozřejmě, nepopírám, že
  tématická  shodnost  webu je dobrá, či přímo vítaná, ale kde nic není,
  tam  ani  smrt  nebere.  Jinými slovy, moc lidí si na své stránky nedá
  konkurenční  odkazy,  pokud  se  jedná o komerční prezentace. Pak je v
  podstatě  nemožné  získat relevantní odkazy, nepočítám-li né moc valné
  odkazy  z  katalogů, kde se to KW jen hemží a kde všechny odkazy vedou
  no  konkurenční projekty. Asi bych to shrnul nějak takto. Kdysi dávno,
  když  jsem  dělal  stránky  http://www.pspad.com  ,  byl jsem na jedno
  konkrétní  KW  se  svými  vlastními  stránkami  někde na cca 350 místě
  (kovářova kobyla, však to znáte...:-)), ale do dvou dnů po té, co jsem
  nasadil  novou  verzi  stránek  PSPadu, tak jsem skočil (beze změny na
  mých  stránkách) o cca 300 míst dopředu. A nikdo mi nepřesvědčí, že na
  těchto  tak  vzdálených  pozicích  je to běžné, takové výkyvy. Dané KW
  jsem  ze  zvědavosti  sledoval  víc  jak  půl roku, se stále podobnými
  výsledky  jak  v  pozici,  tak  v konkurenčnosti. A že to bylo KW fakt
  konkurenční - cca 180.000.000
  
-- 
Pavel Kodýtek
ICQ: 30759319
http://www.webdesign.paysoft.cz/
Received on 29. 03. 2007, 23:37 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 29. 03. 2007, 23:37 CEST