RE: Dulezitost pozice (Was: PageRank (GPR))

From: Pastrňák Ondřej - ODEON <odeon (zavinac)>
Date: Fri, 30 Mar 2007 09:28:03 +0200
Když budete začínat s novým webem a nevíte jaké konverzní poměry jednotlivá
slova vykazují, tak máte určitě pravdu. Časem, ale už víte, že některá
klíčová slova si svůj konverzní poměr udržují hodně vysoko s porovnání s
jinými - zvláště na seznam.cz (fráze z našeptávač). V takových případech,
pak myslím je cílem sledovat a udržovat pozici klíčového slova, protože
jakmile nejste v první trojce přídete o slušný peníze - samozřejmně u
konkurenčních frází. 

O.Pastrnak

> -----Original Message-----
> From: Jan Tichý [mailto:konference (zavinac) jantichy.cz] 
> Sent: Friday, March 30, 2007 9:07 AM
> To: seo (zavinac) nawebu.cz
> Subject: Dulezitost pozice (Was: PageRank (GPR))
> 
> > mnohem smysluplnější je sledování pozice na klíčová slova v 
> klíčových 
> > vyhledavačích.
> 
> Když to ale také přece není cílem, je to némlich a úplně to 
> samé, jako toto, co jste napsal záhy:
> 
> > GTPR ani GPR prostě pro mě není cílem, když budu dělat dobře svou 
> > práci tak poroste
> 
> S pozicí na SERP je to úplně totéž jako s GTPR. Aktuální 
> pozice na klíčová slova přece také nejsou cílem. Když budu 
> dělat dobře svou práci, tak možná poroste.
> 
> Je samozřejmě dobré mít alespoň rámcový přehled o tom, jaký 
> má váš web GTPR nebo na jakých pozicích se přibližně umísťuje.
> 
> Ale cílem a vypovídajícím ukazatelem přece nejsou pozice, to 
> je jenom jeden z prostředků k dosažení cíle. Cílem je přece 
> zisk, obrat, počet konverzí, co já vím co, prostě reálné 
> hodnoty, skutečné cíle, které jsou navíc v prostředí SEM 
> velice dobře měřitelné a sledovatelné. Primárně prostě vůbec 
> pozice sledovat nepotřebuji.
> 
> Samozřejmě, že mi pozice může něco napovědět. Ale až v druhé 
> fázi. Například mám klíčové slovo, o kterém si myslím, že by 
> mi mohlo přinášet nějaký zisk, ale ono ten zisk nepřináší. 
> Pak zkoumám, proč. 
> 
> Jedním z důvodů může být právě prostý fakt, že se na něj 
> dlouhodobě neumisťuji na dobrých pozicích, v takovém případě 
> je kontrola pozice zcela na místě. Jenže stejně tak za to 
> může moci například špatně udělaný konverzní mechanizmus 
> anebo jednoduše chybný výběr onoho klíčového slova, které 
> nikdo nehledá či přináší jen nerelevantní návštěvnost atd. apod.
> 
> 
> Sečteno a shrnuto, s pozicí to máte stejné jako s GTPR, je to 
> zajímavý ukazatel, o kterém je dobré mít aspoň nějakou 
> rámcovou představu a v některých případech může i něco málo 
> napovědět či vysvětlit. Ale rozhodně to není klíčový 
> ukazatel, který by bylo nutné denně pečlivě hlídat a 
> sledovat, natož aby byl CÍLEM mého snažení.
> 
> 
> -- 
> Jan Tichý
> http://www.jantichy.cz
> 
Received on 30. 03. 2007, 09:28 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 30. 03. 2007, 09:28 CEST