Re: reklamna kampan pre e-shop

From: Tomas Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Fri, 30 Mar 2007 23:05:20 +0200
Záleží jak a kdy chcete kolik investovat a co děláte.

Máte-li shop zaměřený na on-line klientelu, tak kvalitní SEO vám může
ušetřit spoustu peněz, ale také může dost peněz stát, naprostá většina
eshop řešení totiž má větší či menší nedostatky, které se těžko
napravují.

Uděláte-li velmi kvalitní návrh struktury shopu tak vůbec nevadí, že
se položky mění

Placené reklamy jsou fajn, ale jsou pak pravidelný náklad. Když
utratíte třeba 20 tisíc jednorázově za kvalitní SEO řešení shopu, tak
vám to může během jednoho měsíce přinést více zákazníků, než reklama
za 20 tisíc.

Co se týče placených registrací, mám zkušenost, že se to téměř nikdy
nevyplatí s výjimkou seznamu (cílíte-li na český trh, slovensko či
jiné zahraničí mají jiné vhodné postupy)

Nejlepší je tedy vhodná kombinace všeho. Téměř v každém případě se pak
u eshopů vyplatí pay-per-click systémy (adwords, sklik), tedy pakliže
sledujete konverze a máte vyšší zisk z průměrného návštěvníka než
kolik za něj utratíte, plus získáváte spoustu užitečných informací. U
sklik je výhoda že neplatíte za další kampaně, což vám umožní cílit na
různé trhy atp., u adwords je pak třeba výhoda, že při platbě kartou
platíte až ex-post, takže můžete zaplatit reklamu z těch peněz, které
u vás utratili návštěvníci, kteří z té reklamy přišly.

Když budete mít špatné jméno, tak je obchodování těžší, ale marketing
(nejen ten online) to samozřejmě může pomoci vylepšit. Stejně tak
naopak dobré jméno vám ušetří mnoho peněz, protože lidé nebudou hledat
"nějaký shop prodávájící produkt xy", ale půjdou přímo a cíleně na váš
web. To je samozřejmě optimální stav, ale v prostředí internetu je
téměř nedosažitelný, téměř vše prodává více firem, které se předhánějí
v cenách a/nebo péči o zákazníka.

Jsou ale i obory, kde je nějaký online marketing k ničemu, už jsem tu
ten příklad dnes dával - když budete výrobce leteckých motorů do 3
různých typů letadel, tak máte 3 odběratele, které znáte osobně, nikdo
další motory kupovat nebude a tak by investice do reklam na webu či
seo byly vyhozením pěněz.

Jestliže ale připravujete eshop, tak bych vám rozhodně doporučil
obrátit se na nějakého online marketing / seo odborníka - jeho rady v
začátku vám mohou ušetřit spoustu problémů a nákladů v budoucnu, třeba
nevhodná struktura webu, adresy, či špatný shop systém jsou chyby,
jejichž náprava v budoucnu je drahá, zdlouhavá a problematická, ale
při podchycení na začátku vás nemusí nic stát.

Tomáš

On 3/30/07, laki <mandriva (zavinac) centrum.sk> wrote:
> Dobry den,
>
> chcem sa spytat akym sposobom sa robi reklamna kampan pre e-shop. Myslim
> ze tu spoliehanie sa na "pasivne SEO" a kvalitny obsah z dovodu casteho
> menenia poloziek asi nebude mat nejaky specialny vyznam (aj ked netvrdim
> ze SEO nie je dolezite). Vydat sa cestou roznych platenych sluzieb
> (e-target, sklik, platene registrovanie vo vyhladavacoch...) alebo sa
> len spoliehat na pasivitu a dobre meno u zakaznikov?
> Som zaciatocnik a tejto teme sa venujem teoreticky len par tyzdnov,
> takze je v klude mozne, ze som tu popisal aj nezmysli.. :) Nekamenujte
> ma pls. Vdaka za kazdu radu.
>
> Imrich Kalman
>
> --
> ------------------------------------------------ (reklama) ------------
> KURZ TVORBY WEBU POMOCI XHTML a CSS (2.950 Kc, Praha, 13.4.2007)
> Kvalitni webove stranky vytvorene pomoci XHTML a CSS jsou cilem
> kazdeho moderniho webdesignera. Behem jednodenniho skoleni vas naucime
> psat zdrojovy kod a kaskadove styly efektivneji, rychleji a levneji
> tak, aby vysledne stranky byly dobre pristupne vsem uzivatelum,
> prohlizecum i robotum vyhledavacu.
> http://www.dobryweb.cz/skoleni-xhtml-css/?seo
> -----------------------------------------------------------------------
> --
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/
> Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
>
>
Received on 30. 03. 2007, 23:05 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 30. 03. 2007, 23:05 CEST