Re: fulltext na Atlas.cz a placení pozic

From: Tom Pilt <tomas.pilat (zavinac)>
Date: Sat, 7 Apr 2007 03:01:52 +0200
Zdravím,

Dušan tu zmínil jednu zajímavou věc a to tu, že kdyby na Atlasu potažmo na
Centru zavedli na tyto produkty nějakou obdobu PPC, nebyly by ty výsledky
vůbec tak špatné, jelikož na málo lukrativní výrazy by se zobrazovali
opravdové fulltextové výsledky, jelikož paušálně si je pravděpodobně nikdo
nekoupí. Někdy dokonce nabývám dojmu že výsledky na skliku a adwords jsou
relevantnější než výsledky ve fulltextu, což je defakto účelem PPC.
Podporovat důvěryhodnost reklamy u klientů.

S pozdravem Tomáš Pilát

7.4.07, Dušan Janovský <janovsky (zavinac) gmail.com>:
>
> > atlas.cz využívá pro svůj fulltext Jyxo. Fulltext, obecně řečeno, nebývá
> > snad ovlivněn nějakým placením pozic že?
>
> jyxo samotné ovlivněno není
>
> > Proč ale atlas.cz posílá
> > majitelům webů něco takového:
> >
> > cituji:
> > *Garance první strany** *Vám zajišťuje VŽDY 1.stranu po zadání klíčového
> > slova. A to 7 – 18. pozici, přičemž tyto pozice rotují. Pokud nejsou
> > pozice plně obsazeny, tak je Váš odkaz o to výše.
>
> Protože na Atlasu si ty pozice můžete koupit a výsledky z fulltextu
> budou až pod nimi.
>
> Garance první strany je český unikát, myslím. Vymyslel to někdo z
> Internet Tradingu, všechna čest. Je to krásná neoznačená reklama přímo
> ve výsledcích. V myšlení obchodníků je to způsob, jak hledání
> monetizovat do mrtě (ve skutečnosti je ale kvůli fixní ceně málo
> efektivní) a oslovit firmy, které si nemohou nebo nechtějí dovolit
> přednostní výpis. Nyní se tahle "garance" vyskytuje kromě Atlasu také
> zřejmě i na Centru.
>
> Na Atlasu poznáte výsledek přirozeného fulltextu od placených výsledků
> podle toho, kam to kliká. Fulltext kliká normálně, placené produkty se
> přesměrovávají přes ad41.atlas.cz. Příklad:
> http://search.atlas.cz/?q=okna&lang=0
> poslední tři výsledky jsou přirozené.
>
> Na Centrum.cz jsou výsledky na komerčně zajímavá slova zvláštní. První
> tři výsledky jsou placené přednostní výpisy, to je jasné (i když jsou
> neoznačené). Pak pod 4. výsledkem, což je výpis kategorie, jsou jakési
> málo relevantní odkazy, v případě plné vyprodanosti slova jsou to
> pozice 5 až 16. Myslím, že to jsou stejně fungující garance první
> strany, jako jsou ty na Atlasu. Ale nikde v obchodní nabídce Centra
> jsem garanci první strany nenašel, takže možná jenom dobíhají staré
> kampaně, nevím. Čistě teoreticky to může být hledání v katalogu, ale
> nemyslím si to. Jinak než jako placený produkt si také neumím
> vysvětlit odlišnost začátku parametru l s hodnotou t_1_2_..., na které
> klikají výsledky. Fulltextové výsledky mají začátek t_1_1_ a
> přednostní výpisy t_1_4. Je to vidět třeba zde:
> http://search.centrum.cz/index.php?q=okna&sec=mix&kibitz=0
> Čtyři poslední výsledky (17 až 20) jsou fulltext (s velkou vahou
> katalogových zápisů).
>
> Pro pořádek: stejný produkt "garance" se vyskytoval kdysi dávno i na
> Seznamu (do 14. března 2005 přímo ve výsledcích a potom do loňského
> podzimu stejnojmenný, ale zcela odlišný produkt v pravém sloupku). Teď
> už je na Seznamu dva roky čistý fulltext.
>
> >
> > Mám tedy tomu rozumět tak, že fulltext atlasu není založen na relevanci
> > výsledků, ale na tom kdo dá více?
>
> Samotný fulltext na Atlasu není založen na penězích. Ale hledání
> Atlasu není moc postaveno na fulltextu. Aneb v případě komerčních
> dotazů se na Atlasu prostě téměř vůbec fulltextové výsledky neobjeví.
> Hezký odkaz na přehled pozic ve hledání Atlasu v pdf:
> http://reklama.atlas.cz/download/promo/ATL_Klicova%20slova_2007_03.pdf
>
> Yuhů
>
Received on 07. 04. 2007, 03:01 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 07. 04. 2007, 03:01 CEST