RE: % podobnosti jednotlivých stránek a vliv na SEO

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: Fri, 20 Apr 2007 07:22:59 +0200
Dušan Janovský napsal:

> Marku, vysvětli mi prosím, co myslíš pod 
> slovem "reálně". Podle mě problém cross-site 
> podobností existuje *evidentně*, 

Slovem "reálně" myslím to, že filtrování cross-site podobností ve
skutečnosti neovlivňuje běžnou praxi SEO. Ano, můžeš tím filtrem
být postižen, ale pak je to s nejvyšší pravděpodobností kvůli
různým nedostatků SEO, kterých by ses stejně měl vyvarovat i z
jiných důvodů. Podobnost není jedinou příčinou, resp. jde bez
větších problémů kompenzovat jinými faktory, které by tak jako
tak měly být přítomny.

Řeknu to ještě jinak: Nevzpomínám si, že by mne osobně tento
filtr někdy postihl, a to ani v případech, kdy občas nějaký
neunikátní obsah použiju.

Pak je ještě další pohled pohled na věc. Jestliže na českém
internetu prodává třeba Canon EOS 400D stovka obchodníků, chovají
se zcela stejně jako stovka pekařů, kteří si otevřou pekárnu ve
stejné ulici. 90 z nich udělalo fatální marketingovou chybu na
kterou zákonitě musí doplatit, a to zcela nezávisle na tom, jak
fungují fulltextové vyhledavače.

> Stačí si do adresy přidat &filter=0 a od 
> čtvrtého místa už jsou vidět odfiltrované 
> cross-site podobnosti (dynamické vzhledem k dotazu).

Ano -- jak správně píšeš, je to filtr závislý na dotazu. Pro
různé dotazy tedy bude filtrovat různé weby a vzhledem k
variabilitě metadat (vč. URL a titlů), variabilitě kontextu
stránek a variabilitě dotazů se dá předpokládat, že poměrně
"spravedlivě" nasimuluje právě ten model sta pekařů v jedné
ulici.

> Z webovky se také nelze podívat na spoustu 
> podobných stránek, které se kvůli podobnosti 
> pravděpodobně vůbec nedostaly do indexu nebo 
> dokonce do databáze.

Ano, to už je vážnější hrozba, i když myslím, že je specifická
spíš jen pro Seznam. Předpokládám ale, že i v Seznamu tvoří
podobnost spojené nádoby s balíkem dalších faktorů, které ji na
úrovni spiderování a indexace mohou částečně nebo zcela
kompenzovat. 

Ten balík bude asi nějaký agregát převážně off-page faktorů,
možná samotný Srank, možná ještě něco navíc. To bys mohl
podrobněji rozvést ty, já to nevím. Já jako optimalizátor ale
vím, že v každém případě chci hodnotu toho balíku maximalizovat
nezávisle na případných podobnostech, protože mi pomůže tak jako
tako. Tím jsou z hlediska reálné praxe SEO podobnosti opět ze
hry.

Snad už je teď můj názor srozumitelnější.

Zdraví,

Marek Prokop
Received on 20. 04. 2007, 07:22 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 20. 04. 2007, 07:22 CEST