Re: košer seo - pokračování

From: Dušan Janovský <janovsky (zavinac)>
Date: Sun, 29 Apr 2007 15:50:34 +0200
Dobrý den,

On 4/29/07, Richard Marvan <richard.marvan (zavinac) techline.cz> wrote:
> Chtěl
> bych jen podotknout, že tyto 4 registrace na toplistu jsou v kategoriích
> s Srankem kolem 80. Z toho vyplývá, že autor těchto registrací sleduje
> místo návštěvnosti faktické zvýšení svého SRanku

Těžko říct, co sleduje ten, kdo se čtyřikrát registruje do Toplistu.
Jestliže se domníváte, že optimalizuje pro Seznam, je to možné. Na Vás
nyní je, zda použijete stejnou taktiku.

Optimalizace pro vyhledávače, stejně jako každá sofistikovanější
lidská činnost, se dá horizontálně rozdělit na dvě úrovně. Jedna
úroveň je strategické rozhodnutí, co se bude dělat. Druhá úroveň je už
jen taktická a spočívá v provedení té zvolené činnosti, v tomto
případě v naflákání odkazů do Toplistu nebo do "katalogů". Asi všichni
SEO machři, které jsem poznal, a vlastně i machři v jiném oboru, uměli
udělat právě to strategické rozhodnutí, co vlastně dělat. Taktické SEO
je práce, které má své náklady. Strategické SEO by mělo rozhodnout,
jaká taktika zrovna přinese největší mezní užitek.

> a služba toplist tak
> pozbývá svého primárního účelu. Nelíbí se mi to. Volal jsem
> provozovateli Toplistu co na to říká. Údajně to prý není proti
> pravidlům, načež jsem mu řekl, že se tím degraduje služba toplist jako
> taková, jelikož může dojít k tomu, že tento postup budou následovat
> další filištínové.

Filištínové budou následovat cokoliv. Dokud jsem se nepřesvědčil
studiem dat, netušil jsem, co všechno jsou někteří lidé schopni dělat.
Spíše dělají věci, kterým věří (i když nemají efekt), než věci, které
jim pomáhají, ale nejsou populární. Ale to je jejich volba.

> Já do tohoto nikdy NEPŮJDU.

Výborně. Zkuste přemýšlet, proč do toho nepůjdete. Já do toho nepůjdu
kvůli tomu, že autoři vyhledávačů budou dlouhodobě přizpůsobovat
algoritmy tak, aby nalezené stránky vyjadřovaly přínos stránek pro
uživatele. Zvětšují čtyři odkazy z kategorie Toplistu přínos pro
uživatele? Pokud ne, nedělejám to a soustředím se na věci, které
vzhledem k ceně mého času mají největší mezní užitek. Nechte
Filištýny, ať si hrají s odkazy a dělají krátkodobé SEO. Nebudou mít
čas na důležitější věci.

> Následně jsem ještě
> provozovateli Toplistu napsal e-mail a čekám na odpověď.

Provozovatel toplistu Franci má taky svou strategii a taky dělá to, co
mu zrovna přináší největší mezní užitek. Pokud mu poradíte, jak účinně
rozeznat filištýnské odkazy od normálních, určitě si to rád přečte.
Obecné stesky jsou ale podle mě k ničemu.

> Další takovou
> praktikou na hraně (jedná se o stejný web) je podle mě toto http://www.
> prostejovsky .net/index.php?slozka=Z%2Fchovatel&strana=7 (všimněte si
> opět - jeden web a několikanásobné cílení na konkrétní kategorie shopu)

Já mám rád tuhle stránku:
http://vyhledavace.webdesign-reklama.cz/index.phtml?start=61
Na ní jsou také tučně vyznačeny tyhle "katalogy", do kterých lze
přidávat odkazy bez schvalování. Spolu se stránkou
http://www.seo-expert.cz/ceske-a-slovenske-katalogy-s-uzitkem-pro-seo
mi tyto výpisy jako jednomu z adminů databáze fulltextu Seznamu
ušetřily hodně práce. Kdo má uši, slyš.

> - je to spam?. Na této stránce je mimo jiné vidět i to že katalog nemá
> ochranu proti spamu (viz odkazy v horní části zmíněné stránky). Vím že
> přínos zpětného odkazu z takovéto stránky je asi mizivý, ale zase je to
> něco do čeho NEPŮJDU. Snažím se to dělat poctivě,

Takže když se strategicky rozhodujete, do čeho investovat svůj čas,
evidentně berete v úvahu i morální hledisko. Shledáváte rozpor mezi
morálkou a předpokládanou efektivitou a rozhodujete se pro morálku.
Umíte zanalyzovat, proč to děláte?

> ale z výše uvedeného
> je vidět, že na svou poctivost ve výsledku asi částečně doplácím.

Já si myslím, že nedoplácíte. Doplácejí ti, kteří tam přidávají odkazy
ručně a připravují se tím o čas, aniž by tím cokoli získali (kromě
záznamů ve veřejné link: databázi a mizivých střípků pageranku).
Chcete-li znát můj osobní názor, tak pokud už je potřeba v těchto
katalozích mít odkaz (ať už z jakéhokoli důvodu, třeba kvůli odměně)
je potřeba mít na tenhle "linkbuilding" robota, jinak je to opravdu
velmi neefektivní činnost.

Yuhů
Received on 29. 04. 2007, 15:50 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 29. 04. 2007, 15:50 CEST