Re: cas potrebny na ziskanie PR

From: Tomas Kapler <tomas (zavinac)>
Date: Mon, 30 Apr 2007 20:51:39 +0200
> Google Toolbar PageRank se nepocita nikdy.
>
> Co se pocita *prubezne*, je PageRank. A zhruba jednou za 3 az 4
> mesice se jeho aktualni hodnoty exportuji pro listicku GTPR.

ale nene, i ten gtpr se musí z aktuální databáze či chcete-li
pageranku nějak spočítat. Navíc osobně pochybuji, že něco jako
PageRank vůbec existuje. Jestliže je GTPR jen hodnota udávající kolik
odkazů vede na kolik odkazů které vedou na kolik odkazů ... které
vedou na moji stránku, tak tato hodnota samotná je pro vyhledavač
bezcená, protože vyhledavač potřebuje znát relevanci k nějakému slovu,
tedy kolik odkazů ze stránky s kw wede na stránku s kw (plus všechny
ostatní on a off page faktory). Takže ve skutečnosti dost možná nějaké
obecné ohodnocení stránky, jedna hodnota, která by šla napříč všemi
kw, prostě ani neexistuje.

Důkaz? Předpokládám že všichni budeme souhlasit, že nejvyšší pagerank
má stránka google.com. Na této stránce je mimo jiné třeba odkaz
"Business solutions". Kdyby existovala nějaká obecná hodnota stránky,
těžko by se při hledání tohoto termínu před google homepage či před
stránku na google, na kterou je odkazováno (gtpr 9), dostaly stránky s
gtpr 4 a 5.

Prostě stránku jedním číslem nezaškatulkujete, to že je nějaká stránka
relevantní k nějakému kw, neznamená že je relevantní k jinému kw a to
že na danou stránku vede milion odkazů neznamená, že je k danému
tématu lepší než stránka s jedním. GTPR je pouze a jen celkový počet
řádků ve stromu odkazů vedoucích na tu kterou stránku.

Proto se musím smát všem těmhle honěním za vysokým gtpr, případně
honěním si ocasů když náhodou povyroste (tedy to gtpr)

> Jak jsem si za ta leta utvoril obrazek, vyhledavace sleduji delku
> trvani odkazu. A teprve po nejake dobe, kdy na odkaz na strankach
> znovu narazi, mu zacnou pripisovat opravdovou dulezitost.

Je to tak, ale trochu z jiného důvodu a jiným způsobem - stačí mu
jedno opakování návštěvy robota, který pak bude mít dvě kopie stránky,
může tedy udělat diff a velmi jednoduše tak zjistí co je vlastní obsah
stránky a co nějaký variabilní obsah, který s obsahem stránky
nesouvisí. Možná pro zvýšení statické pravděpodobnosti ten diff
udělají u 3 návštěv, pochybuji že u více. Dvě návštěvy proběhnou u
většiny serverů mezi 1 a 10 dny, návštěva všech stránek na webu
robotem trvá tak měsíc, a to jsou ty doby, po které je potřeba odkaz
zachovat. Pochybuji, že by vyhledavače zkoumaly u odkazu nějak delší
období, nemá to pro ně žádný smysl - jestliže je tam dvě návštěvy po
sobě, tak je relevantní k obsahu (a to i když je to reklama)

T.
Received on 30. 04. 2007, 20:51 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 30. 04. 2007, 20:51 CEST