Re: Vanocni Seznam-dance

From: Jaroslav Fišer <jf (zavinac)>
Date: Fri, 28 Dec 2007 00:03:23 +0100
> cus
>> SRANK bych jako hausnumero az tak nebral....vzdyt srank je urcita hodnota 
>> odpovidajici umisteni stranek v jeho vyhledavaci, tak ze pokud srank 
>> hodnota je vyssi, jste v seznam ve vyhledavaci na tom lepe nez ostatni s 
>> mensim srank.
>
> presne tak.. sice je jasne ze asi v dotazu nebude "ORDER BY srank" 
> vylozene explicitne.. ale rict ze srank je cislo ktere nema cenu sledovat 
> je IMHO blbost.. web ktery jsme dostali hodne nahoru mel stoupajici krivku 
> i sranku.. nikdy tomu nebylo naopak..
> samozrejme ze nejdulezitejsi jsou pozice na kterych web je, ale znam x 
> lidi, kteri si svuj srank hlidaji..

Nesouhlasím.
Dříve jsem samotný Srank považoval za modlu a "svůj" Srank si také nadále 
hlídám. A právě proto, že si ho hlídám, jsem dospěl k přesvědčení, že 
hodnota Sranku nemá žádnou přímou souvislost s výsledky ve fulltextu 
Seznamu. Ostatně myslím, že to je jenom dobře. Vždyť výsledky fulltextu se 
nevztahují k hodnotě webu či stránky, ale k jejímu obsahu. A naopak.
Jeden příklad pro všechny
vyhledávání spojení "inzerce zdarma" na Seznam.cz (platné k 27.12. 23,40 
hodin)
http://search.seznam.cz/?q=inzerce+zdarma&mod=f
Ve výsledcích najdete na prvních dvou stránkách mezi dvaceti odkazy přesně 
dvacet webů, které jsou více či méně optimalizovány na toto slovní spojení 
(title, h1, někde i URL atd...). Největší Srank z nich má až ten dvacátý web 
(Hyperinzerce). Hodnota jeho sranku je astronomických 99/100. Ale před ním 
se umístily hned 3 weby, jejichž Srank nedosáhl ani 30/100.
Já sám jsem na vlastní oči viděl několik a upravil několik webů, jejichž 
Srank stagnoval nebo dokonce mírně klesl a přesto šly ve fulltextu postupně 
nahoru. Stačilo jen udělat minimální úpravy webu, zhruba 5 minut práce. 
Srank jsem vůbec neřešil...
Proto se domnívám, že Srank a výsledky fulltextu nemají přímou souvislost, 
minimálně ne v současné chvíli.
Jinak ale beru zpět, že Srank je pouze hausnumero. To je trochu přehnané 
tvrzení, protože pod pojmem hausnumero se všeobecně vnímá spojení "vymyšlené 
nebo náhodně zvolené číslo". Já jsem tím chtěl pouze naznačit, že chování 
Sranku a jeho vývoj je tak nevyzpytatelný, že se dá velmi těžko ovlivnit. 
Domníval jsem se například, že nejdůležitější pro hodnotu Sranku jsou zpětné 
odkazy. Zjistil jsem však, že to není pravda, přesněji moje domněnka se 
nepotvrdila. U některých webů měl nárůst zpětných odkazů na hodnotu Sranku 
dokonce negativní vliv. Naštěstí jen na hodnotu Sranku. Ve výsledcích 
fulltextu web šel nahoru. A to je to, oč klientům jde :-)

Jarda 
Received on 28. 12. 2007, 00:03 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 28. 12. 2007, 00:03 CET