Re: Google analytics x Netmonitor

From: Tomas Kapler <tomas (zavinac)>
Date: Wed, 6 Feb 2008 01:28:29 +0100
RU = unique visitors = visitors/návštěvníci v Google Analytics =
návštěvníci v Navrchou != návštěvníci v televizi ;)

Obecně - jedná se o návštěvy, které daná služba v daném období nějakou
vlastní technologií ohodnotila jakožto unikátní. Obvykle je to pomocí
cookie, tj. jeden uživatel připojený s jedním prohlížečem (bez
vymazání cookie) v daném měsíci tisíckrát se počítá jako jeden, stejně
tak sto lidí měnících se za tímto jedním počítačem, bez ohledu na to,
jestli má dotyčný třeba rozdílnou IP adresu. Naopak připojíte-li se
více prohlížeči či vymažete cookies, pak budete počítáni n-krát (tento
vliv je považován za nepodstatný a asi se zhruba kryje s počtem
uživatelů, kteří sedí za jedním počítačem). Netmonitor prý ještě nějak
hledá různé statistické odchylky, aby zjistil případné podvodníky
(protože neslouží primárně k měření ale ke srovnávání), ale jak a
jestli to vůbec dělá je neznámo (spíš jen v případě nějakých
pochybností)

Visits - Návštěvy - Návštěvnost - počet návštěv uživatelů v daném
období. Bere se obvykle nějak ukončená session či např. nějaký
interval inaktivity či jinak daný interval (např. 30 minut). Návštěva
i ze stejného počítače po tomto intervalu je počítána jako nová. V
detailních statistikách nemá příliš praktický význam, zajímavější jsou
pak údaje z ní odvozené - počet návštěv na jednoho návštěvníka za dané
období (jestli se k vám vrací), počet návštěv do vytvoření objednávky,
počet stránek prohlédnutých za jednu návštěvu, cesty jednotlivých
návštěv atd.

Pozor také na období, na jaké se diváte - např. běžný denní pohled na
počet návštěvníků na Navrcholu ukazuje zcela jiná data než týdenní a
měsíční, protože v tomto přehledu (zcela správně) agreguje návštěvníky
po hodinách a nová návštěva v následující hodině je tak počítána
dvakrát.

Většinu těch nejzajímavějších údajů třeba Netmonitor ani neobsahuje a
jeho jediným významem je tak jakési certifikované měření na základě
čehož prý někdo účtuje reklamu, ale protože naklikat si skriptem
milion návštěv je celkem triviální záležitost, a pro inzerenty už
začíná být důležitý dopad reklamy a ne jen počet lidí, kterým se možná
někde v pravém dolním rohu zobrazila (i když naše zkostnatělé mediálky
na to kašlou), tak to také myslím není až tak klíčové.

V případě zájmu mohu někdy u kafe vysvětlit detailně, těch možností
třeba u analytics je mnoho a firmy které to měří pořádně a využívají
těch možností na plno by se daly spočítat na prstech jedné ruky.
Případně na to existují různá školení, ale to kafe je tuším asi 100×
levnější ;)

Tomáš Kapler



On 2/5/08, Jiří Laburda <Laburda (zavinac) centrum.cz> wrote:
> Hledám hlavně rozdíl mezi návštěvníkem, uživatelem, návštěvnou. Tyhle
> pojmy jsou na každém webu jiné. Jediné, co se blíží shodě je počet
> zobrazených stránek :)
> --
> JIŘÍ LABURDA
>
> Adam Haken napsal(a):
> > Zdravim, opravdu se divate na cisla navstevniku a ne navstev?
> >
> > Adam Haken
> > http://www.waudit.cz - monitoring navstevnosti
> >
> >
> > Jiří Laburda napsal(a):
> >> Zdravím, rád bych se zeptal na jednu skutečnost, která mě zaráží. Na
> >> našich projektech používáme jak netmonitor, tak i GA. Statistiky z GA
> >> jsou o cca polovinu návštěvníků větší, než údaje, které jsou v
> >> netmonitoru.
> >>
> >> že by měl GA, který je celosvětově používám, větší chybu měření než
> >> netmonitor?
> >
> >
>
>
> --
> ------------------------------------------------ (reklama) ------------
> SKOLENI VYHODNOCOVANI STATISTIK NAVSTEVNOSTI: 26. 2. v Praze
> Naucte se vycist ze statistik navstevnosti, kde uzivatele na vasem
> webu tapou. Zjistete, kde a v cem selhava navigace, kde a jak upravit
> vzhled nebo texty stranek, aby se z navstevniku stali zakaznici.
> http://www.dobryweb.cz/skoleni-vyhodnocovani-navstevnosti/?from=km-seo-navstevnost
> -----------------------------------------------------------------------
>
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/
> Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
>
Received on 06. 02. 2008, 01:28 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 06. 02. 2008, 01:40 CET