RE: Google analytics x Netmonitor

From: Suda, Jan (PRG-UMW) <jan.suda (zavinac)>
Date: Wed, 6 Feb 2008 02:41:44 -0600
ve vetsine mate pravdu, pouze Vas musim opravit ve nasledujicich bodech:

- NetMonitori RU se nerovnaji unique visitors. Jak jsem psal, RU se prepocitavaji pres MediaProjekt.
- s temi cookies NetMonitor take pocita, zjednodusene receno cookies ktere jsou nove se zapocitavaji jako bad cookies a pak se pres pomer Pageviews u Good Cookies (ktere zustaly) a unikatnich navstevniku prenasi na Bad Cookies aby se vypocitali unikatni navstevnici u kterych nezustaly cookies ulozene
- "z cehoz pry nekdo uctuje reklamu" a "zkostnatele medialky" - vy jste asi spadnul z marsu ne? Tady ukazujete ze dost dobre nerozumite zakladnim parametrum navstevnosti ceskeho internetu, ale abyste medialky nazyval zkostnatelymi a osocoval nas ze na to kasleme .. neni uz rok 1999, poznal jste to?

Jan Suda


-----Original Message-----
From: kapler (zavinac) gmail.com [mailto:kapler (zavinac) gmail.com] On Behalf Of Tomas Kapler
Sent: Wednesday, February 06, 2008 1:28 AM
To: seo (zavinac) nawebu.cz
Subject: Re: Google analytics x Netmonitor

RU = unique visitors = visitors/návštěvníci v Google Analytics = návštěvníci v Navrchou != návštěvníci v televizi ;)

Obecně - jedná se o návštěvy, které daná služba v daném období nějakou vlastní technologií ohodnotila jakožto unikátní. Obvykle je to pomocí cookie, tj. jeden uživatel připojený s jedním prohlížečem (bez vymazání cookie) v daném měsíci tisíckrát se počítá jako jeden, stejně tak sto lidí měnících se za tímto jedním počítačem, bez ohledu na to, jestli má dotyčný třeba rozdílnou IP adresu. Naopak připojíte-li se více prohlížeči či vymažete cookies, pak budete počítáni n-krát (tento vliv je považován za nepodstatný a asi se zhruba kryje s počtem uživatelů, kteří sedí za jedním počítačem). Netmonitor prý ještě nějak hledá různé statistické odchylky, aby zjistil případné podvodníky (protože neslouží primárně k měření ale ke srovnávání), ale jak a jestli to vůbec dělá je neznámo (spíš jen v případě nějakých
pochybností)

Visits - Návštěvy - Návštěvnost - počet návštěv uživatelů v daném období. Bere se obvykle nějak ukončená session či např. nějaký interval inaktivity či jinak daný interval (např. 30 minut). Návštěva i ze stejného počítače po tomto intervalu je počítána jako nová. V detailních statistikách nemá příliš praktický význam, zajímavější jsou pak údaje z ní odvozené - počet návštěv na jednoho návštěvníka za dané období (jestli se k vám vrací), počet návštěv do vytvoření objednávky, počet stránek prohlédnutých za jednu návštěvu, cesty jednotlivých návštěv atd.

Pozor také na období, na jaké se diváte - např. běžný denní pohled na počet návštěvníků na Navrcholu ukazuje zcela jiná data než týdenní a měsíční, protože v tomto přehledu (zcela správně) agreguje návštěvníky po hodinách a nová návštěva v následující hodině je tak počítána dvakrát.

Většinu těch nejzajímavějších údajů třeba Netmonitor ani neobsahuje a jeho jediným významem je tak jakési certifikované měření na základě čehož prý někdo účtuje reklamu, ale protože naklikat si skriptem milion návštěv je celkem triviální záležitost, a pro inzerenty už začíná být důležitý dopad reklamy a ne jen počet lidí, kterým se možná někde v pravém dolním rohu zobrazila (i když naše zkostnatělé mediálky na to kašlou), tak to také myslím není až tak klíčové.

V případě zájmu mohu někdy u kafe vysvětlit detailně, těch možností třeba u analytics je mnoho a firmy které to měří pořádně a využívají těch možností na plno by se daly spočítat na prstech jedné ruky.
Případně na to existují různá školení, ale to kafe je tuším asi 100× levnější ;)

Tomáš Kapler



On 2/5/08, Jiří Laburda <Laburda (zavinac) centrum.cz> wrote:
> Hledám hlavně rozdíl mezi návštěvníkem, uživatelem, návštěvnou. Tyhle 
> pojmy jsou na každém webu jiné. Jediné, co se blíží shodě je počet 
> zobrazených stránek :)
> --
> JIŘÍ LABURDA
>
> Adam Haken napsal(a):
> > Zdravim, opravdu se divate na cisla navstevniku a ne navstev?
> >
> > Adam Haken
> > http://www.waudit.cz - monitoring navstevnosti
> >
> >
> > Jiří Laburda napsal(a):
> >> Zdravím, rád bych se zeptal na jednu skutečnost, která mě zaráží. 
> >> Na našich projektech používáme jak netmonitor, tak i GA. Statistiky 
> >> z GA jsou o cca polovinu návštěvníků větší, než údaje, které jsou v 
> >> netmonitoru.
> >>
> >> že by měl GA, který je celosvětově používám, větší chybu měření než 
> >> netmonitor?
> >
> >
>
>
> --
> ------------------------------------------------ (reklama) 
> ------------ SKOLENI VYHODNOCOVANI STATISTIK NAVSTEVNOSTI: 26. 2. v 
> Praze Naucte se vycist ze statistik navstevnosti, kde uzivatele na 
> vasem webu tapou. Zjistete, kde a v cem selhava navigace, kde a jak 
> upravit vzhled nebo texty stranek, aby se z navstevniku stali zakaznici.
> http://www.dobryweb.cz/skoleni-vyhodnocovani-navstevnosti/?from=km-seo
> -navstevnost
> ----------------------------------------------------------------------
> -
>
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/ 
> Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
>
Received on 06. 02. 2008, 09:41 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 06. 02. 2008, 09:41 CET