Re: Google analytics x Netmonitor

From: Tomas Kapler <tomas (zavinac)>
Date: Wed, 6 Feb 2008 13:12:17 +0100
> - NetMonitori RU se nerovnaji unique visitors. Jak jsem psal, RU se prepocitavaji pres MediaProjekt.

Hmm, špatně jsem to popsal. Snažil jsem to upřesnit přes ono "jedná se
o návštěvy, které daná služba v daném období nějakou vlastní
technologií ohodnotila jakožto unikátní. ", přičemž každá firma to
dělá jinak, některá méně přesně, některá více přesně, některá tvrdí že
nejpřesněji, ale osobně nevím o žádném způsobu, jak to zjistit zcela
přesně, protože vždy to bude založeno na nějakých cookie a značná část
lidí má prostě více počítačů, více prohlížečů, občas cookie mažou
atd., a naopak značná část jiných lidí sdílí stejný počítač. Proto se
prostě tyhle všechny metodiky jak zjistit "kolik různých osob vidělo v
daném měsíci můj web" (což je přesně to co mají všechny ty UV a RU
sdělit) liší klidně o desítky procent. A jak vám řekne každý člověk s
praxí ve statistice - srovnávat dva výzkumy se dvěma různými
metodikami je prakticky nemožné, důležité jsou porovnání v jedné
metodice a hlavně trendy.

Navíc všechny statistiky se dají snadno zfalšovat, proto bych osobně
více než třeba agregovaným datům z netmonitoru důvěřoval detailům z
analytics, kde vidím přesně odkud lidé chodili, na jaká slova, co
hledali, na co klikali, jaké jsou konverze ... Milion RU na chat
serveru může pak být méně zajímavých, než tisíc lidí na nějakém
specializovaném blogu.

Jedinou výhodou netmonitoru jsou pak další data (kolik žen/mužů, věk
atp.), tam je jejich role nezastupitelná, otázka je, jak moc to u
konkrétního webu potřebujete, protože když víte, že váš návštěvník
hledá třeba "plastová okna" a že na vašich stránkách v průměru projde
12 stránek a pak že třeba se 4 % pravděpodobností objedná, tak je vám
pohlaví, věk, barva i náboženství šumák (pakliže znáte své typické
klienty a neuděláte jim růžový web s prťavým písmem). Ale mediálka
tato data samozřejmě vyžaduje, protože ona neví, jestli tam dát
reklamu na vložky nebo na bourací kladiva.

> - "z cehoz pry nekdo uctuje reklamu" a "zkostnatele medialky" - vy jste asi spadnul z marsu ne? Tady ukazujete ze dost dobre nerozumite zakladnim parametrum navstevnosti ceskeho internetu, ale abyste medialky nazyval zkostnatelymi a osocoval nas ze na to kasleme .. neni uz rok 1999, poznal jste to?

Já ano, ale občas mám pocit, že ony ne (samozřejmě příliš
zevšeobecňuji, jsou i pokrokové firmy) - prakticky všechny internet
de-facto ignorují, koukají na to očima prodejce televizní a papírové
reklamy, takže jsou schopny koupit bannery, občas dokonce udělat i
nějaký hyperakční flash, ale věci jako SEO, PPC, přístupnost..., které
tvoří nebojím se říct majoritu úspěchu na dnešním internetu a nejenom
na něm jdou prakticky mimo ně. Mám hodně příkladů klientů, kteří
přesto že nám zaplatili relativně dost peněz, tak třeba po měsíci naší
práce mají čtyřnásobný počet objednávek a to co nám zaplatili se jim
vrátí každých cca. 8 hodin (třeba ta http://www.sedma.cz kterou jsem
tu tuším včera zmiňoval). Jsem zvědav jak by jim něco takového dodal
McCann a pododobně (i když pravda některé moderní mediálky
spolupracují a tuto činnost přenechají odborníkům na internetový
marketing)

Ale abych příliš nekritizoval mediálky - je to i naopak - prakticky
všechny SEO firmy (ono to jsou vesměs jednomužky, firem co mají min.
30 lidí jako my je tu asi hodně málo) neumí nic jiného než SEO,
maximálně ještě trošku PPC nebo i zběžně nějakou tu přístupnost. Ale
tohle je jen malá část marketingového mixu (dokonce i malá část
internetového marketingového mixu), a tak je často optimální prostě
spolupráce s více subjekty, případně spolupráce SEO firmy a mediálky.

Ale to je prostě na větší diskusi, a asi to spíš patří na
reklama (zavinac) nawebu případně na tomas (zavinac) kapler.cz

Tom
Received on 06. 02. 2008, 13:12 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 06. 02. 2008, 13:12 CET