RE: Google analytics x Netmonitor

From: Milan Beneda | BenedaGroup.com <milan.beneda (zavinac)>
Date: Wed, 6 Feb 2008 15:47:03 +0100
Vážený pane Kaplere,

docela by mne zajímalo kolik mediálních agentur Vy osobně znáte a jak dalece
jste seznámen s jejich prací.
Z toho co píše, je zřejmé, že mediálnímu businessu a internetové reklamně
příliš nerozumíte.

Poprosil bych Vás tedy o jistou obezřetnost s vynášením soudů na adresu
mediálních agentur a výsledků NetMonitoru.

Pokud byste potřeboval školení ohledně medií, mediálního plánování a
internetové reklamy není nic snažšího než si jej objednat. Pokud by bylo
realizované u kafe, určitě Vám mohu nabídnout slevu.

S přáním hezkého dne

Milan Beneda | Managing Director

BenedaGroup.com | Interactive marketing consultants
GSM: +420 605 376 530 | Tel.: +420 246 082 133 | ICQ 59-266-304
E-mail: milan.beneda (zavinac) benedagroup.com | Skype: milan_beneda




-----Original Message-----
From: kapler (zavinac) gmail.com [mailto:kapler (zavinac) gmail.com] On Behalf Of Tomas Kapler
Sent: Wednesday, February 06, 2008 1:28 AM
To: seo (zavinac) nawebu.cz
Subject: Re: Google analytics x Netmonitor

RU = unique visitors = visitors/návštěvníci v Google Analytics = návštěvníci
v Navrchou != návštěvníci v televizi ;)

Obecně - jedná se o návštěvy, které daná služba v daném období nějakou
vlastní technologií ohodnotila jakožto unikátní. Obvykle je to pomocí
cookie, tj. jeden uživatel připojený s jedním prohlížečem (bez vymazání
cookie) v daném měsíci tisíckrát se počítá jako jeden, stejně tak sto lidí
měnících se za tímto jedním počítačem, bez ohledu na to, jestli má dotyčný
třeba rozdílnou IP adresu. Naopak připojíte-li se více prohlížeči či
vymažete cookies, pak budete počítáni n-krát (tento vliv je považován za
nepodstatný a asi se zhruba kryje s počtem uživatelů, kteří sedí za jedním
počítačem). Netmonitor prý ještě nějak hledá různé statistické odchylky, aby
zjistil případné podvodníky (protože neslouží primárně k měření ale ke
srovnávání), ale jak a jestli to vůbec dělá je neznámo (spíš jen v případě
nějakých
pochybností)

Visits - Návštěvy - Návštěvnost - počet návštěv uživatelů v daném období.
Bere se obvykle nějak ukončená session či např. nějaký interval inaktivity
či jinak daný interval (např. 30 minut). Návštěva i ze stejného počítače po
tomto intervalu je počítána jako nová. V detailních statistikách nemá příliš
praktický význam, zajímavější jsou pak údaje z ní odvozené - počet návštěv
na jednoho návštěvníka za dané období (jestli se k vám vrací), počet návštěv
do vytvoření objednávky, počet stránek prohlédnutých za jednu návštěvu,
cesty jednotlivých návštěv atd.

Pozor také na období, na jaké se diváte - např. běžný denní pohled na počet
návštěvníků na Navrcholu ukazuje zcela jiná data než týdenní a měsíční,
protože v tomto přehledu (zcela správně) agreguje návštěvníky po hodinách a
nová návštěva v následující hodině je tak počítána dvakrát.

Většinu těch nejzajímavějších údajů třeba Netmonitor ani neobsahuje a jeho
jediným významem je tak jakési certifikované měření na základě čehož prý
někdo účtuje reklamu, ale protože naklikat si skriptem milion návštěv je
celkem triviální záležitost, a pro inzerenty už začíná být důležitý dopad
reklamy a ne jen počet lidí, kterým se možná někde v pravém dolním rohu
zobrazila (i když naše zkostnatělé mediálky na to kašlou), tak to také
myslím není až tak klíčové.

V případě zájmu mohu někdy u kafe vysvětlit detailně, těch možností třeba u
analytics je mnoho a firmy které to měří pořádně a využívají těch možností
na plno by se daly spočítat na prstech jedné ruky.
Případně na to existují různá školení, ale to kafe je tuším asi 100×
levnější ;)

Tomáš Kapler



On 2/5/08, Jiří Laburda <Laburda (zavinac) centrum.cz> wrote:
> Hledám hlavně rozdíl mezi návštěvníkem, uživatelem, návštěvnou. Tyhle 
> pojmy jsou na každém webu jiné. Jediné, co se blíží shodě je počet 
> zobrazených stránek :)
> --
> JIŘÍ LABURDA
>
> Adam Haken napsal(a):
> > Zdravim, opravdu se divate na cisla navstevniku a ne navstev?
> >
> > Adam Haken
> > http://www.waudit.cz - monitoring navstevnosti
> >
> >
> > Jiří Laburda napsal(a):
> >> Zdravím, rád bych se zeptal na jednu skutečnost, která mě zaráží. 
> >> Na našich projektech používáme jak netmonitor, tak i GA. Statistiky 
> >> z GA jsou o cca polovinu návštěvníků větší, než údaje, které jsou v 
> >> netmonitoru.
> >>
> >> že by měl GA, který je celosvětově používám, větší chybu měření než 
> >> netmonitor?
> >
> >
>
>
> --
> ------------------------------------------------ (reklama)
> ------------ SKOLENI VYHODNOCOVANI STATISTIK NAVSTEVNOSTI: 26. 2. v 
> Praze Naucte se vycist ze statistik navstevnosti, kde uzivatele na 
> vasem webu tapou. Zjistete, kde a v cem selhava navigace, kde a jak 
> upravit vzhled nebo texty stranek, aby se z navstevniku stali zakaznici.
> http://www.dobryweb.cz/skoleni-vyhodnocovani-navstevnosti/?from=km-seo
> -navstevnost
> ----------------------------------------------------------------------
> -
>
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/ 
> Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
>

--
------------------------------------------------ (reklama) ------------
SKOLENI VYHODNOCOVANI STATISTIK NAVSTEVNOSTI: 26. 2. v Praze Naucte se
vycist ze statistik navstevnosti, kde uzivatele na vasem webu tapou.
Zjistete, kde a v cem selhava navigace, kde a jak upravit vzhled nebo texty
stranek, aby se z navstevniku stali zakaznici. 
http://www.dobryweb.cz/skoleni-vyhodnocovani-navstevnosti/?from=km-seo-navst
evnost
-----------------------------------------------------------------------

Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/
Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html


__________ Informace od NOD32 2711 (20071207) __________

Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
http://www.nod32.cz




__________ Informace od NOD32 2711 (20071207) __________

Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
http://www.nod32.cz
Received on 06. 02. 2008, 15:47 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 06. 02. 2008, 15:47 CET