RE: Google analytics x Netmonitor

From: Suda, Jan (PRG-UMW) <jan.suda (zavinac)>
Date: Wed, 6 Feb 2008 10:32:27 -0600
no jasne, ale ono je taky neco jineho delat reklamu pro Coca Colu a neco jineho pro klienta ktery prodava sroubky na svych strankach

Ja nevim jestli jsme tak pokrokova medialka (tedy verim ze jsme nejlepsi, to je jasny), ale PPC uz delame hodne dlouho a SEO rozhodne u klientu podporujeme, i kdyz je to uz spis zalezitost kreativnich agentur, ale jak se to v posledni dobe prolina, tak kdyz nejakou oblast zanedbate, budete za chvili jist suchy rohliky.

Ja tedy nemam cas na to zvat vsechny lidi ktere bych chtel presvedcit o profesionalite medialek (nebo alespon ty nasi) na kavu, ale jenom bych byl rad kdybyste nas nehazeli vsichni do jednoho pytle :o)

hezky den

h.)


-----Original Message-----
From: kapler (zavinac) gmail.com [mailto:kapler (zavinac) gmail.com] On Behalf Of Tomas Kapler
Sent: Wednesday, February 06, 2008 1:12 PM
To: seo (zavinac) nawebu.cz
Subject: Re: Google analytics x Netmonitor

> - NetMonitori RU se nerovnaji unique visitors. Jak jsem psal, RU se prepocitavaji pres MediaProjekt.

Hmm, špatně jsem to popsal. Snažil jsem to upřesnit přes ono "jedná se o návštěvy, které daná služba v daném období nějakou vlastní technologií ohodnotila jakožto unikátní. ", přičemž každá firma to dělá jinak, některá méně přesně, některá více přesně, některá tvrdí že nejpřesněji, ale osobně nevím o žádném způsobu, jak to zjistit zcela přesně, protože vždy to bude založeno na nějakých cookie a značná část lidí má prostě více počítačů, více prohlížečů, občas cookie mažou atd., a naopak značná část jiných lidí sdílí stejný počítač. Proto se prostě tyhle všechny metodiky jak zjistit "kolik různých osob vidělo v daném měsíci můj web" (což je přesně to co mají všechny ty UV a RU
sdělit) liší klidně o desítky procent. A jak vám řekne každý člověk s praxí ve statistice - srovnávat dva výzkumy se dvěma různými metodikami je prakticky nemožné, důležité jsou porovnání v jedné metodice a hlavně trendy.

Navíc všechny statistiky se dají snadno zfalšovat, proto bych osobně více než třeba agregovaným datům z netmonitoru důvěřoval detailům z analytics, kde vidím přesně odkud lidé chodili, na jaká slova, co hledali, na co klikali, jaké jsou konverze ... Milion RU na chat serveru může pak být méně zajímavých, než tisíc lidí na nějakém specializovaném blogu.

Jedinou výhodou netmonitoru jsou pak další data (kolik žen/mužů, věk atp.), tam je jejich role nezastupitelná, otázka je, jak moc to u konkrétního webu potřebujete, protože když víte, že váš návštěvník hledá třeba "plastová okna" a že na vašich stránkách v průměru projde
12 stránek a pak že třeba se 4 % pravděpodobností objedná, tak je vám pohlaví, věk, barva i náboženství šumák (pakliže znáte své typické klienty a neuděláte jim růžový web s prťavým písmem). Ale mediálka tato data samozřejmě vyžaduje, protože ona neví, jestli tam dát reklamu na vložky nebo na bourací kladiva.

> - "z cehoz pry nekdo uctuje reklamu" a "zkostnatele medialky" - vy jste asi spadnul z marsu ne? Tady ukazujete ze dost dobre nerozumite zakladnim parametrum navstevnosti ceskeho internetu, ale abyste medialky nazyval zkostnatelymi a osocoval nas ze na to kasleme .. neni uz rok 1999, poznal jste to?

Já ano, ale občas mám pocit, že ony ne (samozřejmě příliš zevšeobecňuji, jsou i pokrokové firmy) - prakticky všechny internet de-facto ignorují, koukají na to očima prodejce televizní a papírové reklamy, takže jsou schopny koupit bannery, občas dokonce udělat i nějaký hyperakční flash, ale věci jako SEO, PPC, přístupnost..., které tvoří nebojím se říct majoritu úspěchu na dnešním internetu a nejenom na něm jdou prakticky mimo ně. Mám hodně příkladů klientů, kteří přesto že nám zaplatili relativně dost peněz, tak třeba po měsíci naší práce mají čtyřnásobný počet objednávek a to co nám zaplatili se jim vrátí každých cca. 8 hodin (třeba ta http://www.sedma.cz kterou jsem tu tuším včera zmiňoval). Jsem zvědav jak by jim něco takového dodal McCann a pododobně (i když pravda některé moderní mediálky spolupracují a tuto činnost přenechají odborníkům na internetový
marketing)

Ale abych příliš nekritizoval mediálky - je to i naopak - prakticky všechny SEO firmy (ono to jsou vesměs jednomužky, firem co mají min.
30 lidí jako my je tu asi hodně málo) neumí nic jiného než SEO, maximálně ještě trošku PPC nebo i zběžně nějakou tu přístupnost. Ale tohle je jen malá část marketingového mixu (dokonce i malá část internetového marketingového mixu), a tak je často optimální prostě spolupráce s více subjekty, případně spolupráce SEO firmy a mediálky.

Ale to je prostě na větší diskusi, a asi to spíš patří na reklama (zavinac) nawebu případně na tomas (zavinac) kapler.cz

Tom
Received on 06. 02. 2008, 17:32 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 06. 02. 2008, 17:32 CET