Re: Důsledky momentálních výkyvů Seznamu a kdo na tom profituje.

From: Tomas Kapler <tomas (zavinac)>
Date: Mon, 11 Feb 2008 15:24:16 +0100
jojo, není to sranda. O to důležitější je nějaká komunikace s
klientem, aby věděl co se děje, proč se tak děje a případně nabídnutí
nějakých alternativních řešení (případně hledání rozumějších klientů).

Ale měli jsme i klienta, který trval na jednom klíčovém slově a z
nějakých nepochopitelných důvodů se nám tam nedařilo jej asi 3 měsíce
dostat, dostali jsme jej na asi 10 jiných důležitých frází na první 3
místa, takže měl asi 5× tolik objednávek, ale on chtěl jednu konkrétní
obecnou frázi, která byla nejhledanější, i když jsme mu vysvětlovali,
že třeba jeho fráze + "Praha" má výrazně vyšší konverzi. Nedal si
říct. Tak jsme to nakonec celé překopali a zacílili celý web opravdu
na to jedno jediné slovo, klient se tam asi během měsíce vyšvihnul a
na ostatní trochu popadal, objednávek má méně než předtím, ale je
spokojený.

Prostě někdy ty klienty nechápu, někdo jim něco napapouškuje a můžete
mu to vysvětlovat jakkoliv a maximálně vás považuje za lháře. Nejhorší
jsou přitom argumenty, že jim to "říkal někdo ze seznamu", případně z
atlasu či centra. Když třeba jeden klient zaplatil nějaký nehorázný
prachy atlasu a já mu pak ukázal, kolik měl objednávek z lidí, kteří
přes něj přišli a kolik má objednávek za stejné peníze po SEO
optimalizaci, nebo přes Sklik, tak bouchal hlavou o stůl.

Prostě v poslední době čím dál tím více se snažím klientům vysvětlit,
že oni ať si dělají okna, pračky, nebo co že to umí perfektně, a na
nás ať nechají to co zas umíme nejlépe my, a že za jejich peníze, že
jim přineseme maximální business. Prostě to vázat na výkony. A jestli
je vrazíme do toho či onoho, to je pak náš problém, každý business
totiž vyžaduje trochu jiný přístup, má jinou klientelu i jinou
konkurenci.

Třeba u jednoho klienta jsme asi 10 tisíc vrazili místo do PPC do
úpravy jeho (předtím strašně nepřehledného a odpuzujícího)
objednávkového formuláře (flash atd.). Nejdřív se cukal, že ztratí asi
10 objednávek, kolik by mu tahle částka vynesla z skliku, ale když mu
pak vzrostl počet objednávek asi o 10 denně, tak pochopil.

SEO (a notabene SEO jen na nějaké jedno klíčové slovo a jeden
vyhledavač) je prostě naprosto mizivá část toho, čemu já říkám "online
marketing", tedy malá část toho, co jim může přinést prachy z online
prezentace (a o to menší část z celých marketingových investic). A
když tohle vysvětlíte a předvedete klientům, tak už pro ně nějaká ta
pozice nebude to hlavní.

Tom
Received on 11. 02. 2008, 15:24 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 11. 02. 2008, 15:24 CET