Re: Důsledky momentálních výkyvů Seznamu a kdo na tom profituje.

From: slave <slave (zavinac)>
Date: Mon, 11 Feb 2008 20:51:57 +0100
cus
> Podle mého odhadu víc než 90 procent
> existujících odkazů dnes není určeno pro uživatele, ale pro
> vyhledávače. Pak z odkazů zkuste něco spočítat! Sice to jde, ale je to
> čím dál tím těžší.
>   

jasne, ale pokud Seznam prestane zohlednovat patickovani (netematicke 
odkazy, resp. reklamni odkazy na webech), pak nevim jak chce poznat kdy 
nejde o patickovani :-)

> Žádné záměrné míchání výsledků v Seznamu nefunguje a
> doufám, že ještě dlouho fungovat nebude.
>   

Seznam by byl sam proti sobe.. znam hodne lidi, kteri chodi na nejake 
weby tak ze napisou nejake KW do seznamu a pamatuji si pozici daneho 
webu a pak na nej jdou.. takhle by jim tato moznost byla uprena :-)

> ale každopádně je
> vidět, že i část webmasterů touží mít svou pozici nějak lépe
> posichrovanou.
>   

no to treba ani ne, ale tezko se pak dela neco, aby vysledky byly 
lepsi.. clovek pak nevi, jestli to je jeho vina nebo neni :-)

> Ještě když se vrátím k té myšlence míchání odkazů -- je to zřejmá
> snaha sebrat peníze ze sektoru SEO optimalizátorů a dostat ho do
> vyhledávače. Představte si, že někam přijdete prodat Sklik a klient se
> směje do očí s tím, že zaplatil 160 tisíc na rok nějakému SEO
> expertovi, který ho pomocí svých činů drží na prvním místě přirozených
> výsledků. 

za to ale nemuzou "Seoři", ale Seznam sam.. ma uprednostnit Sklik treba 
tim ze da prvni tri vysledky jakoby fulltextu z skliku (nejaky pokus 
tady je ale porad to neni ono) i s nahledem webu atd..
proste napodobit stav pred uprednostnenim fulltextu.. nicmene zase by 
vyvstala otazka jestli je relevantni web ktery ma na to aby za klik 
zaplatil treba 50 korun :-D je to tezka otazka a asi i tezka volba z 
toho ven, ale kdyz to zvlada google, proc by to nezvladl seznam?

> Na druhý pohled je situace složitější, když si probereme, kam těch
> hypotetických 160 tisíc dnes jde. Pokud se na první pozici dá dostat
> pomocí gray-hat nebo black-hat SEO, pak je situace tristní, protože
> prachy jsou vydány něco, co v celku nepřináší dlouhodobou hodnotu
> (například uživatelům) a vyhledávač je bit jak finančně, tak kvalitou
> výsledků. Pokud byly naopak investice vydány do budování obsahu,
> smyluplného linkbuildingu nebo jiného white-hat seo, pak je to výhodné
> i pro vyhledávač (má kvalitnější výsledky) a investice má dlouhodobý
> smysl a přináší hodnotu, kterou by nepřinesla, kdyby prachy skončily
> ve vyhledávači.
>   

tak jak rekl Pavel Kodytek. Kazdy se snazi sve klienty dostat na predni 
mista a myslim ze si stoji za tim, ze jsou na dana KW, na ktera cili, 
relevatni. Samozrejme toto si muze myslet x dalsich webmasteru :-D ale v 
jadru je blbost aby firma ktera se zabyva treba stavebninami chtela po 
SEO odbornikovi aby ji za tucne penize drzel na prvni strane seznamu na 
KW "porno". To je prece hloupost.


> SEO expert samozřejmě zvolí to, co je pro něj výhodnější. Jestliže se
> nechá vyhledávač snadno obelstít a smlouva s klientem je krátkodobá,
> půjde do gray-hat, jestliže je obelstění těžké nebo spolupráce
> dlouhodobá, půjde do white-hat (v praxi jde vždy o nějaký poměr, ale
> snad je to jasné). Těžko říct, kam ty prachy jdou dnes, ale pevně
> věřím, že podstatná část jde do dlouhodobých poctivých webů a Seznam
> by tyhle prachy neměl chtít.
>   

Seznam dostane i tak dost z Skliku a firem.cz Navic sklik zacina byt 
hodne produktivni jak pro weby tak urcite i pro seznam

> Víte, já jsem rád, že to vůbec hledá. Jasně, taky mám někdy pocit, že
> Seznam hledá volaako divně. Ale nevím, co se pro to dalo z pozice
> manažera projektu udělat. Případně co s tím udělat víc teď z pozice
> konzultanta. Ten projekt neni úplně jednoduchej, obzvlášť, když
> většina lidí, která do vyhledávačů vidí, raději půjde vyhledávač
> klamat spíše než ho budovat. Jestli máte někdo nápad a fakt chcete
> pomoct, tak to klidně někam napište nebo s tím něco podnikněte. Ale
> takové to všeliké a všeobecné nadávání na Seznam mě už nechává
> chladným, psi prostě štěkají a karavany jezdí.
>   

OK tak kdyz napises, jakym zpusobem je to ted naprogramovane, jakym 
zpusobem se radi vysledky a jak se parametry ziskavaji a pocitaji tak 
muzeme navrhnout lepsi reseni :-D
i kdyz to myslim ze srandy tak bez znalosti zadani se neda navrhnout 
reseni.. cely tento email Yuhua je jedna velka pravda.. mozna kdyby bylo 
"centrum jednicka na trhu" tak by melo podobne mozna horsi problemy

nezbyva nic nez doufam a prat seznamu at se podari najit lepsi algoritmy 
a nebo aby se zhorsila jeho pozice v SEs na CZ webu, aby na nej nebyl 
kladen tak velky duraz :-)

-- 
slave
Received on 11. 02. 2008, 20:51 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 11. 02. 2008, 20:52 CET