Re: Důsledky momentálních výkyvů Seznamu a kdo na tom profituje.

From: Web Seekr <Seekr (zavinac)>
Date: Mon, 11 Feb 2008 23:54:54 +0100 (CET)
Jasne, ale pokud Seznam prestane zohlednovat patickovani 
(netematicke 
odkazy, resp. reklamni odkazy na webech), pak nevim jak chce poznat 
kdy 
nejde o patickovani :-) 

Zajímalo by mě jakým způsobem robot může poznat zda je odkaz v 
patičce, nebo zda je odkaz placený apod. Ano pozná tématičnost webu 
což je dobře ale to ostatní jsou podle mě jen spekulace a zbožná 
přání udělat z robota inteligentní bytost....

Seekr


> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: slave <slave (zavinac) r3d.cz>
> Předmět: Re: Důsledky momentálních výkyvů Seznamu a kdo na tom > 
profituje.
> Datum: 11.2.2008 23:34:30
> ---------------------------------------------
> cus 
> Podle mého odhadu víc než 90 procent 
> existujících odkazů > dnes není určeno pro uživatele, ale pro 
> vyhledávače. Pak z odkazů zkuste > něco spočítat! Sice to jde, ale
je to 
> čím dál tím těžší. 
> 
/> 
jasne, ale pokud Seznam prestane zohlednovat patickovani 
(netematicke > 
odkazy, resp. reklamni odkazy na webech), pak nevim jak chce poznat 
kdy > 
nejde o patickovani :-) 

> Žádné záměrné míchání výsledků v > Seznamu nefunguje a 
> doufám, že ještě dlouho fungovat nebude. 
> > 

Seznam by byl sam proti sobe.. znam hodne lidi, kteri chodi na > 
nejake 
weby tak ze napisou nejake KW do seznamu a pamatuji si pozici > 
daneho 
webu a pak na nej jdou.. takhle by jim tato moznost byla uprena > :-
) 

> ale každopádně je 
> vidět, že i část webmasterů touží > mít svou pozici nějak lépe 
> posichrovanou. 
> 

no to > treba ani ne, ale tezko se pak dela neco, aby vysledky byly 

lepsi.. > clovek pak nevi, jestli to je jeho vina nebo neni :-) 

> Ještě když > se vrátím k té myšlence míchání odkazů -- je to 
zřejmá 
> snaha sebrat > peníze ze sektoru SEO optimalizátorů a dostat ho do

> vyhledávače. > Představte si, že někam přijdete prodat Sklik a 
klient se 
> směje do očí s > tím, že zaplatil 160 tisíc na rok nějakému SEO 
> expertovi, který ho > pomocí svých činů drží na prvním místě 
přirozených 
> výsledků. 

/>za to ale nemuzou "Seoři", ale Seznam sam.. ma uprednostnit Sklik 
treba 
/>tim ze da prvni tri vysledky jakoby fulltextu z skliku (nejaky 
pokus 
/>tady je ale porad to neni ono) i s nahledem webu atd.. 
proste napodobit > stav pred uprednostnenim fulltextu.. nicmene zase
by 
vyvstala otazka > jestli je relevantni web ktery ma na to aby za 
klik 
zaplatil treba 50 > korun :-D je to tezka otazka a asi i tezka volba
z 
toho ven, ale kdyz to > zvlada google, proc by to nezvladl seznam? 

> Na druhý pohled je > situace složitější, když si probereme, kam 
těch 
> hypotetických 160 tisíc > dnes jde. Pokud se na první pozici dá 
dostat 
> pomocí gray-hat nebo > black-hat SEO, pak je situace tristní, 
protože 
> prachy jsou vydány něco, > co v celku nepřináší dlouhodobou 
hodnotu 
> (například uživatelům) a > vyhledávač je bit jak finančně, tak 
kvalitou 
> výsledků. Pokud byly naopak > investice vydány do budování obsahu,

> smyluplného linkbuildingu nebo > jiného white-hat seo, pak je to 
výhodné 
> i pro vyhledávač (má kvalitnější > výsledky) a investice má 
dlouhodobý 
> smysl a přináší hodnotu, kterou by > nepřinesla, kdyby prachy 
skončily 
> ve vyhledávači. 
> 

/>tak jak rekl Pavel Kodytek. Kazdy se snazi sve klienty dostat na 
predni 
/>mista a myslim ze si stoji za tim, ze jsou na dana KW, na ktera 
cili, 
/>relevatni. Samozrejme toto si muze myslet x dalsich webmasteru :-D
ale v 
/>jadru je blbost aby firma ktera se zabyva treba stavebninami 
chtela po 
/>SEO odbornikovi aby ji za tucne penize drzel na prvni strane 
seznamu na 
/>KW "porno". To je prece hloupost. 


> SEO expert samozřejmě > zvolí to, co je pro něj výhodnější. 
Jestliže se 
> nechá vyhledávač snadno > obelstít a smlouva s klientem je 
krátkodobá, 
> půjde do gray-hat, jestliže > je obelstění těžké nebo spolupráce 
> dlouhodobá, půjde do white-hat (v > praxi jde vždy o nějaký poměr,
ale 
> snad je to jasné). Těžko říct, kam ty > prachy jdou dnes, ale 
pevně 
> věřím, že podstatná část jde do dlouhodobých > poctivých webů a 
Seznam 
> by tyhle prachy neměl chtít. 
> 
/> 
Seznam dostane i tak dost z Skliku a firem.cz Navic sklik zacina byt
> 
hodne produktivni jak pro weby tak urcite i pro seznam 

> > Víte, já jsem rád, že to vůbec hledá. Jasně, taky mám někdy 
pocit, že 
> > Seznam hledá volaako divně. Ale nevím, co se pro to dalo z 
pozice 
> > manažera projektu udělat. Případně co s tím udělat víc teď z 
pozice 
> > konzultanta. Ten projekt neni úplně jednoduchej, obzvlášť, když 

> většina > lidí, která do vyhledávačů vidí, raději půjde vyhledávač

> klamat spíše > než ho budovat. Jestli máte někdo nápad a fakt 
chcete 
> pomoct, tak to > klidně někam napište nebo s tím něco podnikněte. 
Ale 
> takové to všeliké a > všeobecné nadávání na Seznam mě už nechává 
> chladným, psi prostě štěkají > a karavany jezdí. 
> 

OK tak kdyz napises, jakym zpusobem je > to ted naprogramovane, 
jakym 
zpusobem se radi vysledky a jak se parametry > ziskavaji a pocitaji 
tak 
muzeme navrhnout lepsi reseni :-D 
i kdyz > to myslim ze srandy tak bez znalosti zadani se neda 
navrhnout 
reseni.. > cely tento email Yuhua je jedna velka pravda.. mozna 
kdyby bylo 
"centrum > jednicka na trhu" tak by melo podobne mozna horsi 
problemy 

nezbyva > nic nez doufam a prat seznamu at se podari najit lepsi 
algoritmy 
a nebo > aby se zhorsila jeho pozice v SEs na CZ webu, aby na nej 
nebyl 
kladen tak > velky duraz :-) 

-- 
slave 
> 
Received on 11. 02. 2008, 23:54 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 11. 02. 2008, 23:54 CET