RE: Důsledky momentálních výkyvů Seznamu a kdo na tom profituje.

From: Martin R. Bruoth <martin.bruoth (zavinac)>
Date: Tue, 12 Feb 2008 14:05:23 +0100
3O% off topic

osobně si myslím, že přednáška byla o technologiích fulltextu. A pokud bychom se bavili o marketingu (a seo beru jako specielní případ marketingu), tak si myslím že taková přednáška byla specielním případem marketingu pro studenty (pokud se nepletu, ideálním naplněním by bylo aby vzbudila zájem o práci na seznamu)

Proto osobně chápu povzdech přednášejícího, že tam nebyli žádní regulérní studenti (tj. ti kvůli kterým tam přijel on), ale samí SEO optimalizátoři. Ani by mne to neuráželo. Chápal bych to třeba tak, že tam jel lovit duše, abyli tam samí lidé, kteří lovili jeho slova (a proti kterým třeba ani vesměs nic nemá). 

V ostatních věcech s Vámi souhlasím.

Martin Bruoth
www.aira.cz

-----Original Message-----
From: kapler (zavinac) gmail.com [mailto:kapler (zavinac) gmail.com] On Behalf Of Tomas Kapler
Sent: Tuesday, February 12, 2008 12:45 PM
To: seo (zavinac) nawebu.cz
Subject: Re: Důsledky momentálních výkyvů Seznamu a kdo na tom profituje.

No mám pocit, že se tady ze SEO konzultantů dělají nějací ďáblové.
Pakliže nedělají nějaké tmavě šedé až černé praktiky, pak je jejich
práce zcela legitimní a lze k ní najít obdobu prakticky u každého
oboru lidské činnosti. Jejich prací je prostě prosadit ten váš výrobek
mezi ostatními obdobnými

A osobně mi spíše občas vadí na Seznamu, že tyto lidi bere jako
nepřátele, přitom jsou to často ti lidé, kteří Seznamu peníze
přinášejí - to oni často doporučí klientům nějaký placený zápis, to
oni jim často vysvětlí Skliky atd. Typickým příkladem je správa
skliků, kde tlačení vlastního týmu do toho, aby vytlačovali existující
partnery, je cesta tak akorát do pekel. Podobně by to dopadlo, kdyby
nějak Seznam propagoval placené weby podobně jako to dělá Atlas či
Centrum.

Osobně mi v tomto směru přijde logičtější přístup Google, který dává
webmasterům (potažmo SEO konzultantům, protože často se rovnají)
nástroje a informace navíc a za žádných okolností se jim nesnaží
konkurovat. Ty nejaktivnější pak oceňuje, propaguje, zvýhodňuje, dělá
pro ně školení, zajišťuje kvalitní helpdesk, který nejen že na rozdíl
od seznamáckého odpovídá, ale odpovídá dokonce vesměs velmi rychle.

Když jsem se učil v anglii obchod, jednou ze základních otázek na
kterou musel každý obchodník u každého zákazníka odpovědět bylo "kdo
je opinion leader"? A potom si je hýčkat. Situace, kdy já přesvědčím
klienta, aby narval 500 tisíc do Skliku a dalších pár set tisíc do
reklamy na Seznamu a vykašlal se na Atlas a Centrum, a "za odměnu" mi
pak nějaký blbeček obchodník mrví sklikovou kampaň, mi přijde
"zvláštní". Přitom třeba kdyby z toho dali pár procent takovému
opinion leaderovi ve formě sklik kreditu, tak by si ve výsledku
přinesli větší business než těch pár stovek, které za správu kampaně
vydělá obchodník, nebo by je alespoň mohli pozvat na firemní večírek.
A to samé u prodeje ostatní reklamy.

Samozřejmě něco jiného je kvalita fulltextu, ale můj názor je, že se
lepší. Pomalu ale lepší. Spíše mi chybí informace co a jak se dělá, co
se plánuje a podobně. Třeba by mě zajímal graf počtu indexovaných
stránek od listopadu, odhad za jak dlouho se ten nárůst zastaví (resp.
bude sledovat již jen přirozený nárůst stránek), případně možnost
nějakých API atp.

A opět musí seznam nepřistupovat k webmasterům (a SEO konzultantům)
jako k těm, co se jej pokouší očůrat a vůbec jako k nějaké nežádoucí
verbeži, ale komunikovat s nimi. Tj. nenapsat na blogu něco jako
"Letos mě asi nejvíc zklamala přednáška v Brně, protože jsem se nemohl
zbavit dojmu, že v publiku sedí samí SEO optimalizátoři a žádní
regulerní studenti", což mě osobně uráží. Milerád řeknu Seznamu své
nápady a názory (a třeba Yuhů myslím ví, že mám občas i nějaké
použitelné ;), ale rozhodně ne tak, že mě bude považovat za někoho pro
něj méně důležitého než je nějaký řadový student nějaké VŠ.

Tom
Received on 12. 02. 2008, 14:05 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 12. 02. 2008, 14:19 CET