Re: Rada v oblasti PPC

From: TomᚠKapler <tomas (zavinac)>
Date: Tue, 26 Feb 2008 22:25:59 +0100
Tenhle dotaz by spíše patřil do reklama @nawebu.cz, ale když už jsme
to nakousli, tak bych předestřel takový můj názor -

"KVALITNĚ nastavené PPC se vyplatí VŽDY."

Jde o to, že PPC musí být nastaveno KVALITNĚ pro toho daného klienta,
jeho dané stránky, jeho daná klíčová slova, jeho dané konverze, jeho
dané obraty a zisky, jeho daný budget atd. Pro různé klienty může být
klidně kvalitní PPC taková, kde utrácí za jedno slovo třeba 20 korun
za proklik, jinde je třeba i 2 koruny moc, někde je důležitá první
pozice, jindy se vyplatí třetí či čtvrtá, někde se vyplatí sklik,
jinde je zajímavý google, mnohde je zajímavá jejich kombinace atd.
Podle objemů a důležitosti se pak často vyplatí svěřit správu PPC
někomu zkušenému, u velmi malých objemů a malé důležitosti si to může
spravovat každý sám i pakliže není sám zkušený.

Investice do eTargetu, adFoxu a spol. jsou v naprosté většině případů
vyhozené peníze, výjimkou jsou ohromné projekty, kde i jejich třeba
jednoprocentní vliv na obrat může uhradit ty hodiny práce, které je
každému systému třeba věnovat. Obecně vždy je to otázkou čas verzus
peníze - máme klienty, kteří platí řádově desetikoruny denně za pár
desítek prokliků na málo konkurenční klíčová slova, a účelem PPC je
hlavně získat maximum klientů na svůj web a zabránit aby nešli jinam,
i když je náš web na dané slovo třeba na prvním místě přirozených
výsledků. Naopak mám zase klienty, kteří investují do PPC čtvrtletně
statisíce korun. V obou těchto případech jsou zcela odlišné strategie
a podle toho investovaný čas, u těch prvních je to o tom PPC nastavit
a pak tak jednou za měsíc pár minut kontrolovat, u těch druhých je to
třeba v průměru hodina denně práce, která přinese třeba zvýšení
konverzí či CTR a nebo snížení ceny o nějakou tu desetinku, ale v
daném objemu (jedná se o klienty třeba s desetimilionovým obratem
týdně) i tato desetinka úspory či zisku znamená dost, aby to nějakého
toho pracovníka pokrylo.

A co se týče toho klikání - jak už tu bylo řečeno, to není problém, ze
samotné podstaty fungování kvalitních PPC reklam nemá vyklikávání
nějaké výrazné negativní dopady (existují určité trochu bolestnější
praktiky, které tu z pochopitelných důvodů nebudu popisovat, ale ty se
v ČR afaik zatím neobjevují, navíc se jim dá při správném nastavení
částečně bránit a následně je pak zjistit/reportovat/nechat
dobropisovat).

Každopádně opakuji "KVALITNĚ nastavené PPC se vyplatí VŽDY." Bez
ohledu na to, jestli je web na prvním či padesátém místě, nebo jestli
mám na první stránce třeba všech 10 výsledků - PPC, je-li správně
nastaveno se vyplatí.

Tom
Received on 26. 02. 2008, 22:25 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 26. 02. 2008, 22:26 CET