Re: zpětný odkaz z katalogu

From: Jan Tichý <tichy (zavinac)>
Date: Wed, 27 Feb 2008 18:13:16 +0100
>   Jistě, to je jedna z těch nepřímých vah, ale ten zápis je zohledněn
>   pro fulltext i tím, jaký má popis. Není tam ta váha nějak extrémně
>   velká, ale nějaká tam je. To myslím právě Štěpán tady už zmiňoval.

Doktore, z tohoto Tvého příspěvku i z onoho předchozího by opět mohl
vzniknout mylný dojem, jak strašně Seznam pokřivuje výsledky svého
přirozeného hledání podle zápisů ve Firmy.cz, aby podpořil prodej
svých placených katalogových zápisů. Myslím, že je tedy vhodné si celý
vliv katalogu na fulltext shrnout:

1. Zpětné odkazy - Firmy.cz jsou z hlediska fulltextu odkazujícím
webem jako jakýkoliv jiný, předávají tedy standardně rank odkazovaným
stránkám. Kategorie výš ve stromu katalogu mají samozřejmě vyšší rank
než ty co jsou níž, stejně s dalším stránkováním v rámci každé
kategorie se rank snižuje. Webům umístěným hodně nahoře (tedy těm, co
víc zaplatily) se tedy v důsledku logicky předává vyšší rank. To je
ale standardní chování stejné jako u jakýchkoliv jiných webů, fulltext
Seznamu tedy katalog a z něj mířící zpětné odkazy nijak nezvýhodňuje
oproti jiným webům či katalogům.

2. Popisek z katalogu - při indexaci stránky se její popisek z
Firmy.cz jakoby přidává na konec té stránky. Bere se tedy tak, jako by
popisek byl umístěn přímo v rámci dané indexované stránky, s tím že
váhy se u něj berou úplně stejně jako u normálního běžného
odstavcového textu. Přitom je úplně jedno, jestli se jedná o placenou
či neplacenou verzi katalogového zápisu, všechny se v tomto ohledu
chovají naprosto stejně. Přínos k pozici v SERP je naprosto minimální
a zanedbatelný. Jediný přínos to má pro indexaci textově velice
chudých až prázdných webů, kde katalogový popisek je často jediný
záchytný bod, kterého se může robot chytit. Což je ale zbytečné řešit,
protože když si ten popisek vezmete a přidáte ho skutečně do své
stránky na její konec, dosáhnete úplně téhož.

3. Popisek z katalogu se může použít jako snippet při výpisu výsledků
hledání, čímž se může vylepšit CTR takového odkazu. Opět je úplně
jedno, jestli se jedná o placenou či neplacenou verzi, všechny se v
tomto ohledu chovají naprosto stejně (u placených verzí si s popiskem
můžete více vyhrát, ale rozdíl už je v tomto ohledu spíš
zanedbatelný).

Pokud jsem na nic nezapomněl, tak žádný jiný vliv zápisů ve Firmy.cz
na fulltext není. Podtrženo a sečteno pro placené zápisy mluví jen
první bod, kde se ale o nich musí uvažovat jako o jakýchkoliv jiných
nakupovaných odkazech v rámci linkbuildingu, takže je úplně jedno,
jestli jde o Seznamácký katalog nebo jakoukoliv jinou stránku s dobrým
rankem. Pro zbylé dva body bohatě stačí i neplacený katalogový záznam,
případně i jen dobře napsaný onpage text samotné stránky, katalog
nekatalog.


-- 
Jan Tichý
http://www.h1.cz/
Received on 27. 02. 2008, 18:13 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 27. 02. 2008, 18:13 CET