Re: našeptávač seznam.cz

From: <ondra-novak (zavinac) email.cz>
Date: Tue, 04 Mar 2008 11:40:31 +0100 (CET)
Otázkou je, zda mu cílení na slovo s překlepem přináší příslušný zisk. A zda mi toto cílení neubírá skutečné potencionální zákazníky. 

Záleží samozřejmě na zaměření webu. Pokud je zaměřen jen na návštěvnost (zisk z návštěvnosti), tak to asi smysl má. Nicméně to dost zamává relevancí, protože weby budou bojovat o pořadí pro jednu frázi z našeptávače a bude jich tam hodně a místo relevance půjde o umění seo optimalizátorů. Já vím, že to vám jako seo optimalizátorům vyhovuje, ale uživatel zpravidla ne. Pokud dotaz z našeptávače nepřináší kýžené výsledky, pak si uživatel stejně podle mne zadá dotaz podle sebe... Nebo cílíte své weby na tupá stáda?

Trošku znalejší uživatel už tuší. že návrhy našeptávače nemusí vždy být úspěšné. Na hodně profláknuté fráze najde na prvních stránkách jen weby, které honí návštěvnost, takže vlastně reklamní, s informační hodnotou nulovou. 

Ano přínos či nepřínos našeptávače je diskutabilní hlavně pro uživatele, nemyslím si, že by měl vadit majitelům webu. Seznam také honí návštěvnost a pohodlí našeptávače vyhovuje uživatelům, který jej používají raději.

Vůbec nezastávám názor, že by web měl cílit na fráze, ale měl by přinést kompletní informace o firmě/produktu/službě, stránky by měly být aktualizované, obsahovat spoustu materiálů, článků diskuzí, aby si web oblíbili i uživatelé, které sice nechtějí nic koupit, ale mohou přinést zpětné odkazy. Pak nějaký našeptávač nemůže ovlivnit návštěvnost.

Ondra
 
Received on 04. 03. 2008, 11:40 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 04. 03. 2008, 11:40 CET