Re: našeptávač seznam.cz

From: Tomáš Kapler <tomas (zavinac)>
Date: Tue, 4 Mar 2008 20:03:25 +0100
> programátorský čas volný statek a neměli by do čeho
>  píchnout, pak prosím, rozhodně by mělo smysl věnovat se výzkumu toho,
>  jak upravit našeptávač, aby vracel inteligentnější věci.

To asi bude vždy kámen úrazu Seznamu a velká výhoda Google

> Ale vezměte
>  si, že třeba Google, který má programátorů výrazně více a méně
>  zaměstnaných než Seznam, k nasazení našeptávače do ostrého vyhledávání
>  nikdy nepřikročil, i když ho měl vyvinutý dříve.

No je otázka, jestli to není spíše tím, že značná část návštěvníků
Google com by tak viděla něco v nějakém jiném než jejich jazyce,
podobně tak cizinci turisti v jiných zemích, kteří půjdou do kavárny a
napíší tam své oblíbené google. Ale i ten Google našeptávač vrací
nesmysly

>  <názor>Podle mého názoru to vede i
>  k menšímu množství prokliků z vyhledávače a nepřímo i k dlouhodobě
>  menšímu výdělku vyhledávače přes PPC (protože inzerenti nejsou moc
>  motivováni k cílení na long tail). </názor>

No toť otázka. PPC dělám hodně dlouho, pro několik desítek možná
stovku firem, jsem i google certified adwords professional, a
prakticky vždy když jsem přejímal ppc nějakého klienta, který si je
dělal sám, tak vypadaly stejně - jedno až tři top klíčová slova v
broad shodě, jedna reklamní sestava. Takhle vypadalo tak 80 % kampaní.
Pak je tak 15 % kampaní, které nastavují lidé ze Seznamu případně
často nějací jiní správci, které mají tak 2 až 5 sestav, občas tam
střihnou nějakou tu přesnou shodu (seznam lidi dokonce často POUZE
přesnou shodu), ale nastaví jednu cifru, nějaká inteligentní správa
nákladů podle jejich konverzí, negativní slova atd. to jim nic neříká.

Je to samozřejmě pro mě výhoda, protože pak běžně snižuji jejich
náklady na polovinu i méně (případně zvyšuji jejich návštěvnost na
násobky za stejnou cenu), ale takovýto klienti právě způsobují vysoké
ceny na top klíčová slova. Zejména pak proto, že nemají vůbec ponětí o
tom, jaký je průměrný zisk z jednoho klienta z Skliku, když už měří,
tak to měří dohromady s fulltextem, přitom rozdíl mezi fulltextem a
sklikem je u některých oborů klidně i čtyřnásobek (mám teď třeba
klienta, který utrácí cca. 60 tisíc měsíčně za skliky, a přitom obrat
z jednoho kliku sklikového návštěvníka má cca. 85 Kč, zato z fulltextu
340 Kč, v průměru asi 240 Kč, takže bez rozdělení měření konverzí
utrácel za PPC cca. 2.5× více, než kolik mu to přinášelo).

Takže našeptávač bych mohl v tomto vnímat i přesně opačně - nebude-li
nešeptávač, bude méně hledání těchto top frází a seznam tak bude mít
méně peněz. Navíc když bude mít ocas výrazně větší zastoupení frází co
se budou hledat třeba jednou denně na úkor těch co se hledají
desetkrát dvacetkrát, tak těmito málo hledanými slovy si ani zkušený
ppc správce nebude "zasírat" kampaň a bude je vyřazovat.

Tom
P.S.: malá reklamní vsuvka - zrovna máme akci, takže chcete-li správu
Adwords od profíků a to zcela zdarma (normálně na vašem účtu pod vaší
plnou kontrolou), tak napište maila ;)
Received on 04. 03. 2008, 20:03 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 04. 03. 2008, 20:03 CET