Re: našeptávač seznam.cz

From: Marek Prokop (Prokop software) <mprokop (zavinac)>
Date: Tue, 4 Mar 2008 20:46:56 +0100
Tomáš Kapler napsal:

>  prakticky vždy když jsem přejímal ppc nějakého klienta, který si je
>  dělal sám, tak vypadaly stejně - jedno až tři top klíčová slova v
>  broad shodě, jedna reklamní sestava. Takhle vypadalo tak 80 % kampaní.

Nevím, zda v té úvaze neděláš chybu. Majitel autoservisu by podobnou
úvahou mohl dospět k závěru, že 80 % aut je porouchaných.

Sice souhlasím s tím, že většina inzerentů si spravuje své PPC účty
špatně, ale většina inzerentů jsou především malí inzerenti, kteří
dělají jen malou část obratu PPC systémů. Ti velcí, kteří dělají
většinu obratu a tudíž největší měrou PPC systémy ovlivňují, mohou mít
kampaně optimalizované docela dobře.

>  ...takovýto klienti právě způsobují vysoké
>  ceny na top klíčová slova.

Shodou okolností jsme se právě o tom bavili na poslední Poslední
středě. S Tomášem Potěšilem i Petrou Větrovskou jsme se shodli, že
máme takové konkurenty v PPC moc rádi. Oni totiž zvyšují cenu za klik
jen sobě, zatímco ostatním přenechávají svými chybami krásný prostor.
Jako příklad padlo třeba slovo "půjčky" -- někdo za něj platí 60
Kč/klik a někdo jen 3 Kč/klik. Přitom ten druhý možná za lepší pozici
než ten první. (Příklad uváděla Petra, takže mne případně doplní či
opraví; já sám slovo půjčky nikde nemám).

Každý, kdo někdy dělal PPC pro opravdu konkurenční segmenty v
zahraničí, asi ví, o čem mluvím. A opravdu konkurenčním segmentem
nemyslím ten, ve které se motá stovka nezkušených inzerentů s
přestřelenými cenami. Myslím tím naopak ten, kde je inzerentů třeba
jen 15-20, ale každý z nich umí PPC perfektně a každý z nich přesně
ví, kam až může s cenou jít, aby se mu to vyplatilo. V češtině zatím
nic takového naštěstí není.

>  Takže našeptávač bych mohl v tomto vnímat i přesně opačně - nebude-li
>  nešeptávač, bude méně hledání těchto top frází a seznam tak bude mít
>  méně peněz

Z podstaty fungování cen v Skliku na tom přímo nezáleží. Jestliže
někdo platí za první pozici na slovo "půjčky" 60 Kč/klik, pak je tomu
tak proto, že má dvacetkát menší CTR a tudíž i dvacetkrát méně kliků
než ten, kdo platí za stejnou pozici a slovo jen 3 Kč/klik.

PPC systém nevydělává na výši cen jednotlivých kliků. Vydělává na
celkovém počtu inzerentů a celkovém počtu zobrazených stránek výsledků
hledání. Obojí Našeptávač snižuje a na rozdíl od Dušana si myslím ;-),
že to není názor nýbrž fakt. Fakt je ale i to, že už se s ním o tom
přu hodně dlouho a matematicky to dokázat neumím.

Zdraví,

Marek Prokop
Received on 04. 03. 2008, 20:46 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 04. 03. 2008, 20:47 CET