Re: našeptávač seznam.cz

From: Tomáš Kapler <tomas (zavinac)>
Date: Wed, 5 Mar 2008 11:22:31 +0100
>  Ne nutně. Cena na jakýchkoliv (tedy i hlavních) klíčových slovech je
>  dlohodobě shora vždy omezena jejich rentabilitou na straně inzerenta.

Jak už jsem se tu snažil vysvětlit, bohužel není, protože prakticky
žádný inzerent (rozhodně si troufnu tvrdit, že procentuelně to bude
minimálně 80 %) neměří správně rentabilitu

Nesmíme také zapomínat na to že každý klient má tu rentabilitu na
klíčové slovo jinou. Nemyslím tím jen marži, i když budou dva klienti
se stejnou marží, může se rentabilita klidně řádově lišit -
uživatelská přívětivost stránek, kvalita obsahu, jednoduchost
objednávkového procesu, dostupné platební metody požadované klienty,
kvalitní služby, kvalitní a známá značka, lokální působnost ... to vše
dělá ohromné rozdíly v tom, jaké procento návštěvníků si nakonec něco
koupí (a to ještě neřeším nákladovou stránku rentability), a je to
bohužel záležitost, kterou v dnešní debilní "hype SEO" době většina
lidí ignoruje. Velmi často je tak třeba zdvoj či ztrojnásobení obratu
otázkou jednoho dne úprav webu za pár korun, ale když se obrátíte na
všemožné "SEO experty" (pejorativní terminus technicus), tak vám vždy
doporučí jen nějaké nákupy zpětných odkazů, úžasné super duper výměnné
lišty, doorway stránky a podobnou haluz, která vám ve výsledku
rentabilitu na návštěvníka a slovo spíše sníží.

Takže to že vy můžete investovat na jednoho návštěvníka maximálně
třeba 2 koruny aby se vám to vyplatilo ještě neznamená, že někdo jiný
nemá horní hranici rentability třeba 10 korun a vy ho tak žádnýmí SEO
či PPC strategiemi nedohoníte ani kdybyste se rozkrájeli.

Tomáš Kapler
ICQ # 251756321
Received on 05. 03. 2008, 11:22 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 05. 03. 2008, 11:22 CET