Re: Kontrola SEO optimalizacie

From: TomᚠKapler <tomas (zavinac)>
Date: Thu, 14 Aug 2008 22:53:42 +0200
No kompletní SEO analýzu vám nedám (co by na to řekli ti co za těžké
love kupují http://www.developstudio.com/stranky/seo-optimalizace-pro-vyhledavace/seo-analyzy
;)

ale v krátkosti - vaší doménou a cílem je předpokládám pouze slovenský
trh. V tom případě jsou prakticky jakékoliv SEO úpravy na stránkách
prakticky irelevantní, protože Google na to téměř kašle a ostatní
vyhledávače jsou zanedbatelné. Pro vás je důležité budovat obecnou
povědomost o vašich stránkách (čti reklama, PR, linky), vaše doména je
rok a kousek stará, ale až v říjnu se na ní něco objevilo, nevím jak
dlouho se věnujete propagaci, celkem je na vás nějakých 6,5 tisíce
odkazů z 202 domén, vesměs málo relevantních a podstatných, takže to
zatím není nic moc, ale lepší než 95 % stejně starých domén nových
firem, které se tomu nevěnují vůbec.

Přesto když bych měl hodnotit technické zpracování SEO na vašich
stránkách, tak je to fakt hodně slabé, leda že by si někdo
představoval pod pojmem SEO, že změní url z nějakého ?id=332 na
ponuka-332/prenajom-ponuka/Byty-byt-Eisnerova-ul-Dev-Nova-Ves-Bratislava.html.
Chybějící texty, semantické nelogičnosti atd.

Na co byste ale měl vynakládat myslím výrazně větší pozornost je
použitelnost, protože ta je opravdu dost tristní. Nemožnost kliknutí
na nadpisy, nejasné odkazy a nedostatečný barevný kontrast, primární
navigace přes selecty, idiotské listování předchozí/další, otevírání
do nových oken (které nemají ani žádnou navigační strukturu, takže i
kdyby vyhledávač nakrásně našel třeba
http://www.aaainfo.sk/top-326/prenajom-ponuka/Administrat%C3%ADvn%C3%BD%20priestor-102-m2-kancelarske-priestoryulPri-hradnej-studni-Stare-mesto-Bratislava.html
tak je to naprd., protože jedinou možností jak může návštěvník vidět i
něco jiného je kliknout na značně neintuitivní "zavřít okno" ... a tak
bych mohl pokračovat ještě dlouho

Další věc je pak samotný název, z dlouhodobého pohledu nemusí být
vůbec dobrý nápad snažit se přihřát na zádech známějších značek a
dělat jména zaměnitelné s jinými známějšími konkurenty
(http://www.aaabyty.cz/, http://www.aaaprojekty.cz/ ...) ale nevím,
třeba jsou tyto značky naopak na slovensku neznámé.

-- 
Tomáš Kapler
technický a marketingový ředitel

DEVELOPSTUDIO, s.r.o.
http://www.developstudio.com
Zelená linka: 800 SEO SEO (800 736 736)
Received on 14. 08. 2008, 22:53 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 14. 08. 2008, 22:53 CEST