Re: Struktura odkazov pre SEO

From: TomᚠKapler <tomas (zavinac)>
Date: Sat, 16 Aug 2008 21:23:45 +0200
Co se týče struktury odkazů, zde doporučím vyhledávání v historii
konference, bylo to již mnohokrát detailně rozebíráno, naposledy tuším
někdy na přelomu roku.

Ve stručnosti - samotná struktura není v dnešní době podstatná pro
SEO, pro vyhledávače bude mít váhu klíčové slovo v libovolném tvaru a
tedy čistě ze SEO hlediska budou všechny tyto tvary prakticky totožné:
a) www.example.com/predaj-osobne-vozidla-skoda.html
b) www.example.com/predaj/osobne-vozidla/skoda
c) www.example.com/predaj/osobne-vozidla/skoda/
<no-comment>(offtopic - používejte prosím v příkladech buď název
domény, které se to týká, nebo example.com, která je určená pro takové
příklady, netřeba podporovat nějaké pornoservery s odkazy typu xxx .
sk</no-comment>

Důležitější je v tomto smyslu logická stuktura, jednoznačnost a
použitelnost, tj. např.
1. když budu používat (b), mělo by fungovat i (c) a nejlépe odkazovat
na sebe (buď b->c nebo c<-b dle osobních preferencí).
2. lomítko (/) většinou značí oddělovač "adresářů" a z důvodu
použitelnosti je tak vhodné jej používat, pakliže odděluji od sebe
sekce a podsekce. tj. mám li
www.example.com/predaj/osobne-vozidla/skoda/
měla by existovat i
www.example.com/predaj/osobne-vozidla
i
www.example.com/predaj/
s odpovídajícím obsahem. Ne zcela zanedbatelná skupina lidí to používá
a odmazává z adresy, chce-li se dostat o úroveň výše (zejména
nejsou-li dostatečně kvalitně zpracované navigační prvky na stránce,
jako např. breadcrumb navigace)
3. naproti tomu pomlčka většinou nahrazuje mezeru, která není v URL
povolená, tedy stránka
www.example.com/predaj-osobne-vozidla-skoda.html by byla chápána jako
samostatná stránka bez nějakého "parent" prvku. Navíc je to v tomto
případě ještě zdůrazněno koncovkou .html, která se také používá spíše
pro "koncové" stránky než pro stránky kategorií
4. budu-li kategorie strukturovat (např. pomocí lomítek), tj. např.
ono www.example.com/predaj/osobne-vozidla/skoda/, měl bych si předem
promyslet, zda-li má každá kategorie právě jen jednu "parent"
kategorii, aby nedocházelo ke zbytečným duplicitám a nejasnostem

strukturu je třeba dobře rozmyslet na začátku, změny v budoucnu mohou
hodně bolet (zhoršení umístění, krátkodobé výpadky ...)

Jinak toto je čistě SEO fórum, tj. otázky okolo konkrétních
technických řešení sem nepatří, pozor také na případné Reply to all,
tj. případné soukromé dotazy jdou i do konference.

P.S.: některé dotazy mi přijdou velmi začátečnické, spíše bych
nejdříve doporučoval nějakou odpovídající literaturu. Navíc samozřejmě
má-li to být nějaký profesionální web ze kterého očekáváte nějaké
obchodní výsledky (chápu, že ty auta byl jen příklad, ale chce-li
někdo SEO, tak se jedná vesměs o profesionální web, protože pro
soukromé stránky to chce málokdo), tak bych doporučoval zadat si
jejich profesionální tvorbu, protože to většinou vyjde levněji (tj.
přinese to rychleji více peněz, než kolik to stálo).

-- 
Tomáš Kapler
technický a marketingový ředitel

DEVELOPSTUDIO, s.r.o.
http://www.developstudio.com
Zelená linka: 800 SEO SEO (800 736 736)
Received on 16. 08. 2008, 21:23 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 16. 08. 2008, 21:23 CEST