Re: Kontrola SEO optimalizacie

From: TomᚠKapler <tomas (zavinac)>
Date: Sun, 17 Aug 2008 00:51:35 +0200
> Este  k tym backlinkom. Nie je dolezita ich kvantita ale ich sila.

souhlas, to jsme nezmínili, nejenom síla, ale pro google i "kvalita",
tedy relevance. A ta právě myslím dělá ten kvalitavní rozdíl google
versus zbytek světa. A taky to samozřejmě celé ztěžuje, protože sehnat
padesát odkazů je otázka 1$. Sehnat 50 kvalitních a relevantních
odkazů je otázka třeba taky 1000$. Ale nejlepší je prostě mít kvalitní
obsah/produkty a/nebo kvalitní PR, se kterými odkazy přibývají sami.

> pretavili na zakaznikov. Preto by som rozhodne SEO nezjednodusoval na
> zbieranie backlinkov, pretoze to moze fungovat na par fraz ale kvalitnu a

to jsem samozřejmě neměl na mysli, jsem tu myslím na fóru celkem znám
tím, že SEO (tedy to co pod tím rozumím já) beru jako jeden z 50 bodů,
které je třeba splnit, aby stránky vydělávaly. A ještě nikdy v životě
jsem ani žádný backlink neprodal ani nekoupil. Doufám, že diskuse
nevyzněla jako "kupujte backlinky, spamujte fóra ...".

Myšlenka byla taková, že v dnešní době výrazně více než předtím musí
firma přemýšlet nejen "jak udělat aby se o mě psalo", ale také "jak
udělat aby se o mě psalo na internetu a byl tam na mě odkaz". A to v
sobě zahrnuje vlastně vše - mít kvalitní obsah, mít kvalitní,
srozumitelné a použitelné stránky, mít kvalitní produkty, dělat
(nejen) online marketing a advertising ... Když to bude firma dělat,
tak pak se nemusí ptát jestli má mít támhle H1 a nebo H3, jestli má
mít v url tohle či tamto, jestli má mít takovou strukturu nebo
makovou, protože prostě to vše vyplyne z toho předchozího. A rozdíl
pak je ve schopnosti propagace.

A samozřejmě ze všeho existují výjimky. Firmy typu Apple, Nike či
Coca-cola nemusí nic takového dělat - nenajdete je s největší
pravděpodobností na první stránce na žádné klíčové slovo a přesto mají
úspěch. Mělo by pro ně nějaký business efekt první místo na kw
"počítač", "boty" a "pití" ? Mnoho firem má také tak specifické
produkty a služby, které nikdo nehledá a přesto mají spousty
potenciálních zákazníků, a tam se online marketing dělá úplně jiným
způsobem.

Každopádně tržní pravidla platí všude, takže jestliže něco vydělává,
vznikne konkurence. Vznikne-li konkurence, je třeba s ní soupeřit (či
se dohodnout ...). Když je třeba soutěžit, je třeba do toho investovat
peníze (na hodně konkurenčním trhu se těžko hledají levné, rychlé a
kvalitní nápady) připadně čas (=peníze).

Já být třeba realitkou, tak určitě zvážím, jestli dát 5 tisíc někomu
bez zkušeností za zmetek. Nebo třeba 50 tisíc profesionální firmě s
referencemi, případně garancemi. A nebo třeba klidně za 500 tisíc
měsíčně - když bude zisk třeba milion měsíčně větší než u webu za 5
tisíc, tak se mi to vyplatí. A jen v pohádkách je za málo peněz hodně
muziky a jen ve státní správě je za hodně peněz málo muziky.


-- 
Tomáš Kapler
technický a marketingový ředitel

DEVELOPSTUDIO, s.r.o.
http://www.developstudio.com
Zelená linka: 800 SEO SEO (800 736 736)
Received on 17. 08. 2008, 00:51 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 17. 08. 2008, 00:51 CEST