Re: ot: vyhrožování zákazníka, může vás někdo na internetu záměrně poškodit - týká se seo

From: Jaroslav Fišer <jf (zavinac)>
Date: Fri, 05 Sep 2008 14:59:46 +0200
to víte, že Vás může poškodit. Sám jsem jednou udělal něco podobného 
velkému nadnárodnímu koncermu, který vyrábí tiskárny. Jejich produkt byl 
totiž pořádný šmejd a hrubě neodpovídal parametrům, které slibovali. Tak 
jsem udělal jednu obyčejnou stránku, kde jsem popsal svoje peripetie s 
touto firmou a hodil na web. Stačilo pár zpětných odkazů a během cca 
měsíce můj "mikrosite" vyjížděl na "Název výrobce" vyjížděl na Seznamu i 
google na první straně a na spojení "typ produktu + název výrobce" jsem 
byl dokonce na prvním - třetím místě, tedy výš než oni.
Bylo to na webu zhruba rok a půl, když se loni ozval jejich právník a 
žádal stažení. Protože ten produkt už nebyl ve výrobě a protože jsem 
zrovna neměl chuť a čas se tímto gigantem hádat, tak jsem to odstranil. 
Na druhou stranu právník nehrozil kvůli obsahu, ale kvůli zneužití 
jejich ochranné známky v doméně.
A vlastní škoda pro výrobce: během toho roku a půl mi na kontaktní 
e-mail napsalo zhruba 30 lidí, že si ten produkt chtělo koupit, ale moje 
stránky je od toho odradily. Vezmu-li v potaz, že samo od sebe se může 
ozvat cca 10% lidí, tak jsem jim mohl odradit o nákupu až 300 lidí. Když 
jsem to psal, tak tiskárna měla hodnotu 4200 Kč, pak cena postupně 
klesla na cca 2500 Kč. Takže jestli dobře počítám, tak jsem firmu 
připravil o cca jeden milion korun. (samozřejmě je nutné odečíst výrobní 
náklady, marže obchodníkům apod).
To není zrovna málo - takže pozor na naštvané webmastery !!!
Jarda

Lukáš Vachtl napsal(a):
> Zdravim, 
>
> Chápu, že se obracím velice nestandardně. Dnes jsem hovořil se zákazníkem,
> který dospěl k názoru, že jsme mu prodali neoriginální výrobek, samozřejmě
> to není pravda mám i potvrzení o shodě. Nicméně zákazník je přesvědčen, že
> lžeme atd.  V průběhu rozhovoru, vyhrožoval, že je webmaster, a že nám ještě
> zatopí. Nehledě nato, že si to přijede vyřídit osobně J. Samozřejmě nejlehčí
> je nespokojenému zákazníkovi vrátit peníze nicméně tímto krokem mu jen
> potvrdíte jeho nesmyslnou pravdu. 
>
>  
>
> Ale k věci, může vás zkušený uživatel či možná webmaster poškodit? Hovořilo
> se zde o duplicitě webů, nicméně tam je asi evidentní, že vyhledávač moc
> dobře ví kdo a co od koho zkopíroval co se týče datumu výskytu. Je tu další
> věc, google má možnost nahlášení kupčení s odkazy, spamu a já nevím čeho
> všeho, jak postupuje vyhledávač potažmo daní zaměstnanci v takovém případě?
> Napadá vás co by ještě rozhořčený zákazník mohl udělat, čím firmu poškodit
> krom šíření špatné pověsti? Možná to až tak nepatří do optimalizace ale jsou
> zde lidi co už zřejmě zažily spoustu situací a tak jsem doufal, že už se s
> nečím podobným někdo např. u svého klienta setkal. 
>
>  
>
> Díky Lukáš
>
>
>   
Received on 05. 09. 2008, 14:59 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 05. 09. 2008, 15:00 CEST