Re: Statistiky hledanosti

From: Tomáš Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Tue, 27 Jan 2009 18:58:20 +0100
Vzhledem k tomu, že tyto statistiky nemají žádný vliv na seo, pozice
atd. a mají jen nějaký informační charakter, tak nejsou nijak zvlášť
chráněny a není tak těžké je libovolně navýšit. Ale pochybuji že by
tohle byl ten důvod. Firmy, které mají nějaké position trackery jistě
existují, ale pochybuji že by na toto konkrétní slovo bylo třeba více
než 5 dotazů denně.

To že by si uživatelé otevírali v průměru 20 tabů najednou je
samozřejmě kravina, a hlavně by se to projevilo přesně naopak, Dalila
si stěžoval(a) že nemá z nich ani návštěvu a tu by vygenerovalo už to
otevření záložky.

re: ... Do té doby, musela tato společnost využívat PPC ... V tom
případě znáte reálnou hledanost daného slova zcela přesně..
tak to bych netvrdil ani náhodou, jestli je to hodně inzerované slovo,
tak ví tak maximálně kolikrát byl zobrazen jejich inzerát což může být
i mnohonásobně méně než je celkový počet

Ale abychom měli nějaké slovo pro srovnání - vzal jsem si jedno slovo,
které má průměrnou týdenní hledanost 5581 lidí a na seznamu je jeden z
našich klientů na toto slovo na 5. místě a počet návštěvníků byl ze
Seznamu na toto slovo podle Google Analytics 312 za týden, tj. 5.6 %
kliknulo.

Mimochodem, na Google je na toto slovo na prvním místě a má za stejný
týden 176 návštěv. Měsíčně to na Google hledá prý 8100 lidí, v
prosinci jich z tohoto prvního místa přišlo 978, tj. 12 procent.

Takže jak jsem psal, jestli chcete nějakou kvalifikovanější analýzu,
tak bez křišťálové koule a nebo znalosti toho KW toho asi moc víc
neřeknem, důvody pro prapodivná chování uživatelů mohou být občas
opravdu prapodivné

P.S.: a jak už tu naznačoval Honza Tichý, to že si myslíte, že je
nutné cílit na nějaké klíčové slovo, protože přivádí nejvíc uživatelů
na web může být zcela klidně naprostý nesmysl. Např. to mé klíčové
slovo, které za měsíc přineslo z první pozice na Google zhruba tisíc a
podotýkám velmi cílených návštěvníků (první slovo které každého
napadne jako obecný název prodávaných produktů) bylo sice 1. z
hlediska počtu návštěvníků, ale až 50. z hlediska obratu ze stejného
zdroje! Na 5. místě z hlediska obratu přitom bylo třeba slovo se 7
návštěvami, na 6. dokonce jen s jednou návštěvou atd. Modla VELKÝCH a
drahých klíčových slov je naprostá kravina a ukazuje velikou
nezkušenost v oblasti internetového marketingu.

-- 
Tomáš Kapler
technický a marketingový ředitel

DEVELOPSTUDIO, s.r.o.
http://www.developstudio.com
Zelená linka: 800 SEO SEO (800 736 736)
Received on 27. 01. 2009, 18:58 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 27. 01. 2009, 18:58 CET