Re: Statistiky hledanosti

From: Pavel Kodýtek <seo-paysoft (zavinac)>
Date: Tue, 27 Jan 2009 19:09:19 +0100
Zdravím,

27. ledna 2009, 18:26:46, Jan Stejskal napsal(a):
>> 27. ledna 2009, 17:46:01, Jan Stejskal napsal(a):
>> JS> Az na to, ze statistiky hledanosti daneho vyrazu pocitaji pocet hledani
>> JS> daneho vyrazu a s nejakym "prelejzanim" to nema vubec nic spolecneho. A 
>> JS> konkurence to nijak moc neovlivni, ono to totiz pocita unikatni 
>> JS> vyhledavani, jinak by si kazdy mohl generovat miliony hledani a 
>> JS> statistiky pro PPC by meli nulovou hodnotu.
>>
>>   zase jeden děsně chytrej...
>>   seznam.cz/?q=hledane_slovo&mod=f   = první dotaz
>>   seznam.cz/?q=hledane_slovo&from=11 = druhý dotaz
>>   seznam.cz/?q=hledane_slovo&from=21 = třetí dotaz
>>   seznam.cz/?q=hledane_slovo&from=31 = čtvrtý dotaz
>>   seznam.cz/?q=hledane_slovo&from=41 = pátý dotaz
>>
>>   
JS> jak toto souvisi se zapocitavanim poctu hledani do statistik? ze by 
JS> vubec nijak? :)

  Nebudem  se  dohadovat  o  tom, kdo ho má většího, že ne? Prostě je to
  jeden  konkrétní  dotaz na jeden konkrétní výsledek. Dokážete si vůbec
  představit, jak velký výpočetní výkon by to byl, aby Seznam rozlišoval
  zda  jste se podíval na první stránku výsledků, a zda jste tam strávil
  18  minut  a 55 sekund a nebo zda jste tam byl 21 minut a šest sekund?
  Jistě,  mohl by převážnou část přenést na klientský počítač, za pomoci
  cookies  oddělovat  zrno  od  plev...  Ale...,  ale podívejte se, co v
  cookies má u vás Seznam uloženo.

  Dokážete si vůbec  představit, že mnoho uživatelů si nedokáže výsledky
  hledání otevřít do nového okna a že pokud se jim první výsledek, který
  navštíví, vůbec nelíbí a že si otevře znovu Seznam a zadá znovu stejný
  dotaz,  třeba  po  2O  minutách,  které  strávil  na  prvním výsledku?
  Dokážete  si  představit,  že  mnoho  uživatelů  vůbec  neumí používat
  tlačítko back a nebo klávesu Backspace a tím se generují další a další
  reálně nesmyslné výsledky počtu jednotlivých hledání?

  Dokážete  si  představit,  že  lidé  velmi  mnoho  dotazů  zasílají  z
  firemních  počítačů,  na  kterých  mimo hledání na Seznamu i regulérně
  pracují  a že tedy jedno KW prohledávají průběžně třeba celý den, mezi
  volnými  chvilkami? A je tedy nereálné, aby Seznam odfiltroval, zda se
  jedná  o  jednu seanci či o jinou? Dokážete si představit, že je mnoho
  sítí,  které  mají identický HW i SW a kupodivu, navenek se tváří jako
  jedna  IP  a  reálně nelze rozlišit, zda se jedná o téhož uživatele či
  jiného?

>> 27. ledna 2009, 17:58:17, Jan Stejskal napsal(a):
>> JS> tusim ze v seznamu nebudou tak hloupi, aby zapocitavali i hledani z jine
>> JS> nez vlastni domeny, opet by ty statistiky nemeli vubec zadnou 
>> JS> vypovidajici hodnotu
>>
>>   LOL, opět chytrý názor...
>>   Chlape, víte vy vůbec, jak position tracker funguje? Seznam nemá šanci
>>   zjistit,  že  jste  se  na  výsledek  dotazoval automatem a že jste se
>>   nedotazoval   přímo   na   stránkách  Seznamu  -  teda  samozřejmě  za
>>   předpokladu, že je position tracker dobře udělaný

JS> dobre udelany znamena co? ze posila umyslne falesne hlavicky a pro kazdy
JS> dotaz si jeste navic zmeni ip a referer, aby to byla dokonala ale uplne 
JS> nesmyslna ochcavka na vyhledavac?

JS> to co pisete je proste nesmysl, tak se s tim smirte a nedavejte dalsi 
JS> dukazy, ktere nic nedokazuji kdom vasi blbosti

  Chlape,  už  se konečně probuďte. Dobře udělaný position tracker nelze
  od reálného klienta vůbec rozeznat a lze jej pouze blokovat na základě
  přehnané  četnosti  dotazů  za  sekundu/minutu/hodinu/den nebo celkový
  počet  dotazů,  který  musí  být  ovšem  tak  volný,  aby nezablokoval
  výsledky pro skutečného klienta.

  Dokážete  si  alespoň v náznaku představit, že pokud používám position
  tracker,  tak  mě  v  podstatě zajímají spíše výsledky pouze na první,
  nanejvýš  na  druhé  stránce  výsledků,  protože  vše,  co  je dál, je
  naprosto k ničemu?

-- 
Pavel Kodýtek
ICQ: 30759319
http://www.webdesign.paysoft.cz/
Received on 27. 01. 2009, 19:09 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 27. 01. 2009, 19:09 CET