Re: Statistiky hledanosti

From: Jan Stejskal <stejskal (zavinac)>
Date: Tue, 27 Jan 2009 19:19:44 +0100
Tuto neplodnou debatu o nicem bych ukoncil, vzdyt nemate zadny argument, 
to je silene.

Myslim, ze aby seznam poznal, zda je uzivatel na titulni strance nebo 
jine vubec zadny extra vykon serveru nezere, on je to totiz prave seznam 
kdo generuje ty url a kdo do nich dava parametr from. Dokonce pro jine 
vyhledavaci sluzby vyuzivajici hledani seznam se predava parametr 
sourceid, aby v tom mel seznam jasno a vedel presne, odkud ti uzivatele 
chodi. Pro kazde hledani si take generuje unikatni klic a jeste jsem 
nevidel zadneho uzivatele, ktery by si pri vyhledavani stejneho vyrazu, 
jen jine strany vysledku otevrel nove okno.

Jeste jednou podotykam, to co pisete je holy nesmysl.

A o nejaky tracker se uz vubec neni treba hadat. Pochybuji, ze by si 
nekdo daval tolik prace psat takovou aplikaci, ktera je stejne k nicemu.




Pavel Kodýtek napsal(a):
> Zdravím,
>
> 27. ledna 2009, 18:26:46, Jan Stejskal napsal(a):
>   
>>> 27. ledna 2009, 17:46:01, Jan Stejskal napsal(a):
>>> JS> Az na to, ze statistiky hledanosti daneho vyrazu pocitaji pocet hledani
>>> JS> daneho vyrazu a s nejakym "prelejzanim" to nema vubec nic spolecneho. A 
>>> JS> konkurence to nijak moc neovlivni, ono to totiz pocita unikatni 
>>> JS> vyhledavani, jinak by si kazdy mohl generovat miliony hledani a 
>>> JS> statistiky pro PPC by meli nulovou hodnotu.
>>>
>>>   zase jeden děsně chytrej...
>>>   seznam.cz/?q=hledane_slovo&mod=f   = první dotaz
>>>   seznam.cz/?q=hledane_slovo&from=11 = druhý dotaz
>>>   seznam.cz/?q=hledane_slovo&from=21 = třetí dotaz
>>>   seznam.cz/?q=hledane_slovo&from=31 = čtvrtý dotaz
>>>   seznam.cz/?q=hledane_slovo&from=41 = pátý dotaz
>>>
>>>   
>>>       
> JS> jak toto souvisi se zapocitavanim poctu hledani do statistik? ze by 
> JS> vubec nijak? :)
>
>   Nebudem  se  dohadovat  o  tom, kdo ho má většího, že ne? Prostě je to
>   jeden  konkrétní  dotaz na jeden konkrétní výsledek. Dokážete si vůbec
>   představit, jak velký výpočetní výkon by to byl, aby Seznam rozlišoval
>   zda  jste se podíval na první stránku výsledků, a zda jste tam strávil
>   18  minut  a 55 sekund a nebo zda jste tam byl 21 minut a šest sekund?
>   Jistě,  mohl by převážnou část přenést na klientský počítač, za pomoci
>   cookies  oddělovat  zrno  od  plev...  Ale...,  ale podívejte se, co v
>   cookies má u vás Seznam uloženo.
>
>   Dokážete si vůbec  představit, že mnoho uživatelů si nedokáže výsledky
>   hledání otevřít do nového okna a že pokud se jim první výsledek, který
>   navštíví, vůbec nelíbí a že si otevře znovu Seznam a zadá znovu stejný
>   dotaz,  třeba  po  2O  minutách,  které  strávil  na  prvním výsledku?
>   Dokážete  si  představit,  že  mnoho  uživatelů  vůbec  neumí používat
>   tlačítko back a nebo klávesu Backspace a tím se generují další a další
>   reálně nesmyslné výsledky počtu jednotlivých hledání?
>
>   Dokážete  si  představit,  že  lidé  velmi  mnoho  dotazů  zasílají  z
>   firemních  počítačů,  na  kterých  mimo hledání na Seznamu i regulérně
>   pracují  a že tedy jedno KW prohledávají průběžně třeba celý den, mezi
>   volnými  chvilkami? A je tedy nereálné, aby Seznam odfiltroval, zda se
>   jedná  o  jednu seanci či o jinou? Dokážete si představit, že je mnoho
>   sítí,  které  mají identický HW i SW a kupodivu, navenek se tváří jako
>   jedna  IP  a  reálně nelze rozlišit, zda se jedná o téhož uživatele či
>   jiného?
>
>   
>>> 27. ledna 2009, 17:58:17, Jan Stejskal napsal(a):
>>> JS> tusim ze v seznamu nebudou tak hloupi, aby zapocitavali i hledani z jine
>>> JS> nez vlastni domeny, opet by ty statistiky nemeli vubec zadnou 
>>> JS> vypovidajici hodnotu
>>>
>>>   LOL, opět chytrý názor...
>>>   Chlape, víte vy vůbec, jak position tracker funguje? Seznam nemá šanci
>>>   zjistit,  že  jste  se  na  výsledek  dotazoval automatem a že jste se
>>>   nedotazoval   přímo   na   stránkách  Seznamu  -  teda  samozřejmě  za
>>>   předpokladu, že je position tracker dobře udělaný
>>>       
>
> JS> dobre udelany znamena co? ze posila umyslne falesne hlavicky a pro kazdy
> JS> dotaz si jeste navic zmeni ip a referer, aby to byla dokonala ale uplne 
> JS> nesmyslna ochcavka na vyhledavac?
>
> JS> to co pisete je proste nesmysl, tak se s tim smirte a nedavejte dalsi 
> JS> dukazy, ktere nic nedokazuji kdom vasi blbosti
>
>   Chlape,  už  se konečně probuďte. Dobře udělaný position tracker nelze
>   od reálného klienta vůbec rozeznat a lze jej pouze blokovat na základě
>   přehnané  četnosti  dotazů  za  sekundu/minutu/hodinu/den nebo celkový
>   počet  dotazů,  který  musí  být  ovšem  tak  volný,  aby nezablokoval
>   výsledky pro skutečného klienta.
>
>   Dokážete  si  alespoň v náznaku představit, že pokud používám position
>   tracker,  tak  mě  v  podstatě zajímají spíše výsledky pouze na první,
>   nanejvýš  na  druhé  stránce  výsledků,  protože  vše,  co  je dál, je
>   naprosto k ničemu?
>
>   
Received on 27. 01. 2009, 19:19 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 27. 01. 2009, 19:19 CET