Re: Seznam indexuje jen patičku a nezařazuje do vyhledávání? Proč?

From: Tomáš Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Sat, 31 Jan 2009 14:07:56 +0100
Já to shrnu
1. jestli že web 2 týdny starý, tak nemá šanci dostat se na drahá
klíčová slova nahoru, i kdyby pes na koze jezdil. It's not a bug, it's
a feature jak by řekl Microsoft a stejné je to u každého pořádného
vyhledavače, protože pak by si každý s haldou peněz mohl dělat z
vyhledavačů holubník. Vyhledavače se snaží chovat jako lidé, a lidé se
snaží preferovat zaběhnuté značky tedy časem ověřenou kvalitu.
2. stránky tedy nejsou nijak bannovány, jak je možno i bez dotazování
zjistit triviálním site dotazem, jsou jen pro vyhledavač stejně
nepodstatné, jako 1,359 milionu ostatních stránek na stejné téma. Proč
by měl vyhledavač preferovat zrovna tyhle, co jste pro to vy či jejich
majitel(ka) udělal? A proč kdyby to bylo tak snadné, by to nedělalo
těch 1,359 milionu ostatních?!
3. vyhledavače ukazují takový text, jaký je na stránce napsán.
Vyhledavač neví, že něčemu říkáte patička a něčemu hlavička.
Vyhledavač má několik set znaků textu. Jestliže chce člověk v textu
něco zdůraznit, existuje k tomu obor, kterému se říká copywriting a
dále obor, kterému se říká semantika.
4. protože jsou stránky naprosto nepodstatné, Seznam k nim jistě takto
bude přistupovat, jsou jiné, mnohem důležitější, na které kouká každý
den několikrát, většina stránek na webu nepřináší nic nového ani
uživateli a tedy ani vyhledavači a stačí když je vidí třeba jednou za
3 měsíce. Značně se tím urychluje a zlepšuje kvalita a aktuálnost
výsledků vyhledávače. Slova jako "time-out", "reindexace" a "rank"
opravdu souvisí se SEO, každé však znamená něco zcela jiného, spolu
nesouvisí a jejich použití v jedné větě za sebou je tedy nonsense

Omlouvám se tedy možná za přílišnou upřímnost, ale domnívám se, že
hlavní chybou optimalizace zmíněných stránek byla volba
optimalizátora, tedy alespoň jestliže je očekáván nějaký výsledek,
řekněme ještě letos. Je dobře, že stále více lidí vidí důležitost v
tom, jak je účinná jejich internetová prezentace a je pochopitelné, že
se tomu chce věnovat stále více lidí. Fandím jejich odhodlání, nicméně
pro začátek bych doporučil koupit si nějakou knihu, číst
specializované blogy či historii tohoto fóra, a jeho mailovou formu,
kterou do svých stránek dostává 900 lidí bych pak doporučil využívat
primárně pro dotazy, jejichž odpovědi nebyly na uvedených zdrojích k
nalezení.

Pro klid duše by zároveň bylo vhodné asi sdělit klientce, že je vaším
prvním klientem a hodláte se na ní SEO v následujícím roce naučit a že
tedy ať očekává pozvolné dlouhodobé řešení, podobně jako kdyby zadala
např. sestavení vítězného vozu formule 1 studentovi nastupujícímu do
prvního ročníku střední průmyslové školy.

S pozdravem

--
Tomáš Kapler
nezávislý SEO a PPC konzultant
Received on 31. 01. 2009, 14:07 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 31. 01. 2009, 14:07 CET