Re: jak moc pomahaji prokliky?

From: Jan Stejskal <stejskal (zavinac)>
Date: Sun, 08 Feb 2009 21:13:48 +0100
nepsal bych, ze rozhodne nezahrnuje, nebo jakou merou zahrnuje nebo 
nezahrnuje :)

tento udaj je vsak zajimavy pro jine veci, napriklad pro text links ads, 
ktery urcuje cenu podle alexa, presne z tohoto udaje.



Jan Tichý napsal(a):
>> Zohlednuji toto nejak vyhledavace?
>>     
>
> Ne. Tedy alespoň ne přímo.
>
> Žádný vyhledávač rozhodně přímo nezahrnuje proklikovost jednotlivých
> výsledků jako faktor dalšího řazení. Pokud by tomu tak bylo, bylo by
> právě podobnými nástroji, o kterých píšete, velice snadné dosáhnout
> prvních pozic. A nic takového rozhodně nefunguje.
>
> Jinak vyhledávače si proklikovost výsledků skutečně namátkově měří,
> občas na výsledky vyhledávání navěsí měřicí JavaScriptové funkce. Z
> toho si asi předchozí reagující mohli udělat mylný závěr, že je to
> faktor řazení.
>
> Dělají to ale jen kvůli statistickému vyhodnocení relevance
> poskytovaných výsledků. A možná i jako jeden z podkladů pro další
> vývoj a úpravu obecných algoritmů a vah řazení. Dá se ale
> předpokládat, že v takovém případě je daleko více zajímají výsledky,
> ze kterých se uživatelé hned vracejí zpátky (bounce), než jakékoliv
> hodně klikané nebouncující výsledky. Navíc toto měření rozhodně
> nedělají důsledně u všech výsledků, ale pouze výběrově pro získání
> nějakého statistického vzorku - což je další náznak toho, že na
> takových datech asi nebudou stavět přímo řazení.
>
>   
Received on 08. 02. 2009, 21:13 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 08. 02. 2009, 21:13 CET