RE: cílové skupiny / vyhledávače / weby

From: Suda, Jan (PRG-UMW) <Jan.Suda (zavinac)>
Date: Mon, 16 Feb 2009 13:46:59 -0600
Zdravim ucastniky veselych diskusi,

Rozhodne se prosim pri souzeni navstevniku webu neridte svymi dojmy a vase predstavy si overte.

 

Nejlepsim a nejaktualnejsim vyzkumem sociodemografie cz internetu je NetMonitor a dost mne prekvapuje ze ho zde dost lidi nezna. Spolecnosti ktere odebiraji data NM maji dosti presne informace o sociodemografii webu ktere v nem jsou zapojeny. Coz (ne jak tady nekdo rikal) je valna vetsina webu ktere to mysli s reklamou v cz vazne a nechybi tam zadny zasadni hrac v cz. Co tam v soucasne dobe neni jsou Zahranicni weby,ale to se muze zmenit.

 

Hezky den

 

jan suda

 


________________________________

Od: Tomáš Kapler [mailto:kapler (zavinac) gmail.com]
Odesláno: po 16.2.2009 20:27
Komu: seo (zavinac) nawebu.cz
Předmět: Re: cílové skupiny / vyhledávače / weby



Tak jsem zjišťoval od známých z Factumu co ještě zkoumají a jaké jsou
ceny jejich výzkumů a zde je odpověď:
máme k dispozici data z volně prodejné studie o využívání českého
internetu, kterou realizujeme dvakrát ročně (zatím poslední vlna v
listopadu 2008). Její záběr je poměrně obsáhlý. Probíhá jak na
reprezentativním vzorku populace ČR (omnibusem), tak na
reprezentativním vzorku uživatelů Internetu.

Tematicky studie obsahuje:
A) omnibusová část - využívání počítačů, internetu, mobilních telefonů
a pevných linek; frekvenci připojení k internetu z
domova/práce...dalších míst; typ domácího připojení k internetu,
nakupování na internetu; interentové bankovnictví; VoIP; mobilní
komunikace;
B) online část - informace hledané lidmi na internetu (např. v jaké
míře využívají zpravodajství, informace o cestování, počasí, dopravě,
kultuře, sportu, informace státní správy, z finanční sféry, vzdělání,
o automobilech, výrobcích a službách, mobilních telefonech,
počítačích, nabídce zaměstnání...); k čemu využívají internet (např.
e-mail, práce atd.); místo, frekvenci, typ domácího připojení k
internetu; podrobněji internetové bankovnictví, online nákupy, mobilní
komunikace a využívání zábavy na internetu.

Veškerá data je možné třídit podle základních soc.-dem. charakteristik
- jde o reprezentativní šetření za populaci ČR/internetovou populaci
(pohlaví, věk, vzdělání, příjem, kraj, velikost bydliště).
Protože studie probíhá dlouhodobě, máme k dispozici i časové řady -
trendy (vybrané otázky od roku 2001).

Cenu teď mají 35 tisíc za celý výzkum, což mi přijde velmi slušné
(jsou to jinak prakticky nesehnatelná data, tady se ptají každý měsíc
tuším 2 tisíc lidí, osobně, takže se zjistí i pocity běžných lidí).
Nabízeli i možnosti nějakých dílčích objednávek, nebo množstevních
slev, kdyby nás bylo víc. Měl by někdo kromě mě ještě o taková data
zájem? Kdyžtak mi napište personal message a já to s nima dohodnu.

Tom

--
------------------------------------------------ (reklama) ------------
NOVINKA! Nejlepsi videa na internetu na BOMBA.cz
Vtipy, srandicky, videoklipy, diskuse a chat.
Zaregistruj se, pozvi kamarady a sledujte spolu ta nejlepsi videa.
VĂ­ce na Bomba.cz - http://r.iinfo.cz/?f=mail&i=75366
-----------------------------------------------------------------------

Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/
Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
Received on 16. 02. 2009, 20:46 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 16. 02. 2009, 20:47 CET