Re: cílové skupiny / vyhledávače / weby

From: Tomáš Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Mon, 16 Feb 2009 21:17:03 +0100
Ale prdlajz, přečtěte si historii tohohle threadu (a nastudujte si
něco o statistice)

Netmonitor má data pouze z těch webů, které jsou do něj zapojené (a
ještě o nich nic neví) pouze od lidí, kteří jsou do něj zapojené, a
hlavně - pouze online data

Nemáte šanci zjistit údaje typu "jaký e-mail lidé používají a jak
často" (protože téměř žádný není měřený), PROČ používají tu službu a
ne onu, co jim brání online nakupovat, jaké weby se jim první vybaví
na mysli, když se řekne "zprávy", "sport" ... (což je strašně zajímavé
zejména když máte časové řady). Navíc je to jen z ČR, takže vůbec
nezjistíte, jestli používají (kdo a jak moc) Facebook či jiné dnešní
moderní aplikace. Nemonitorují se malé servery, takže nezjistíte jak
kdo čte blogy atd.

Je tam i spousta dalších dat, na která se ptají a které ani s
internetem nesouvisí, ale mezi kterými lze třeba hledat nějaká vazba,
či mohou být nějak jinak zajímavé (oblíbená barva, auto, ...). Celkem
levně se dá položit i vlastní otázka a do měsíce máte statisticky
slušně přesnou odpověď.

Čísla NetMonitoru jsou zajímavá prakticky pouze pro zadavatele
reklamy, nikoliv ovšem třeba pro tvůrce aplikací - když budu chtít
vytvořit "něco" co bude zaměřené na muže mezi 20 a 40, tak mi
netmonitor neporadí. A ani ti zadavatelé reklamy s tím nemohou být
zcela spokojeni, protože prostě zákonitě nebudou investovat třeba do
reklamy na blozích a neví jak moc na ně jejich cílovka chodí. Třeba by
se zjistilo, že se mnohem více vyplatí dát 200 tisíc za měsíc reklamy
na 100 populárních blozích s jejich cílovkou, než za jeden banner na
novinkách.

A už vůbec nezjistí offline svět - nedokážu s netmonitorem zjistit
jestli se mi vyplatí televizní reklama / rádio nebo internet pro tu
kterou cílovou skupinu

Tom
Received on 16. 02. 2009, 21:17 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 16. 02. 2009, 21:17 CET