RE: Indexace Google

From: Skrob, Stepan <Stepan.Skrob (zavinac)>
Date: Wed, 25 Feb 2009 16:19:00 +0100
jak je to udelane presne na googlu tezko rict,
nicmene je to resitelny problem :-)

jinak "rychlou" indexaci clanku uz taky nejakou dobu zvladame.
vetsina novinovych zprav by mela projit tak 10-15 minut.

jinak se zbytek nelze nez souhlasit :-)
-- stepan

-----Original Message-----
From: Tomáš Kapler [mailto:kapler (zavinac) gmail.com] 
Sent: Wednesday, February 25, 2009 1:15 PM
To: seo (zavinac) nawebu.cz
Subject: Re: Indexace Google

Štěpáne myslím, že tak to není. Jednak to fungovalo ještě dávno před
tím, než byl nějaký igoogle a rss, jednak je to zbytečné. Co se týče
blogů, tam má google systém, kdy přes RPC dostává info o každém nově
vzniklém článku a který je standardně v prakticky každém blogovacím
systému na světě (řekněme > 90 % blogů), takže tam se o novém článku
dozví okamžitě i když si jej nikdo nepřečte.
Co se týče rychlosti indexace, tak tam naprosto postačuje automatický
systém, který má prakticky každý robot, který snižuje čas aktualizace
dynamicky na základě znalosti rychlosti předchozích změn (a naopak
když by vám x návštěv za minutu dělalo problémy, tak si můžete
rychlost robota zpomalit ve webmaster tools).
Ten vtip pak ale není v rychlosti indexace, ale v rychlosti
zpropagování takových dat mezi přirozenými výsledky, kde google velmi
inteligentně kombinuje data ze dvou databází - historické výsledky a
aktuální zprávy. Problém totiž je, že aktuální zprávy samozřejmě
nemají ještě žádné backlinky, takže to že by se dostaly na první
stránky je značně nepravděpodobné, i když jsou třeba nejrelevantnější
a už jsou dávno zaindexované.
Problém je to o to větší, když třeba 30 % hledání jsou hledání
aktuálních událostí. A tady Seznam propadal. Ale beru zpět své
předchozí prohlášení, že seznam aktualizuje max. jednou za den, jak
vidím, tak už je i toto trochu opraveno, viz
http://www.google.cz/search?hl=cs&q=letadlo+v+amsterdamu&lr=

http://search.seznam.cz/?q=letadlo+v+amsterdamu&mod=f

byť tedy subjektivně má google řádově lepší výsledek. Horší je to pak
ještě v další práci s těmito daty, mám dojem, že Google nějak vede v
patrnosti, jestli se jedná o novinovou zprávu nebo ne a po nějaké době
se vrací k přirozenému chování, kdy propaguje články s dlouhodobou
váhou (větší PR), než staré dávno neaktuální zprávy z novin - u
Seznamu mám naopak dojem, že ta preference zpráv zpravodajských
serverů je dlouhodobá.
Received on 25. 02. 2009, 16:19 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 25. 02. 2009, 16:19 CET