RE: url document alias v CMS

From: Bc. Richard Dobiáš <dobias (zavinac)>
Date: Fri, 24 Jul 2009 18:54:07 +0200
Dobrý den přeji,

Ad
"Prosim o radu - redakcni system (CMS) mi nabizi moznost pro danou stranku
vytvorit alternativni url (document alias) - stranka ma pak 2 url, na ktere
se da linkovat. Lze toto nejak smysluplne vyuzit pro optimalizaci na klicova
slova v url, aby to google nevyhodnotil jako 2 stranky se stejnym
(duplicitnim) obsahem?"

Těžko. Navíc vytvářet 2 URL s duplicitním obsahem kvůli vyhledávačům mi
připadá nesmyslné. Vyhledávače duplicitní URL nemusí a Vy je kvůli nim
chcete vytvářet? Myslím, že trochu přeceňujete váhu klíčových slov v URL.

Ad
"CMS netrpi problemem, ze vytvari nevhodna url, kvuli kterym je alias vhodne
pouzit na friendly URL tvar - jde mi o to, jestli mohu pouzivat tvary url 2,
kdyz si o nich myslim, ze by se na danou stranku hodily oba."

Pokud máte pocit, že by se pro stránku hodily obě URL adresy, pak to chce
možná více popřemýšlet o obsahu stránky. Rovněž uživatelé by mohli být
zmateni. Když už ani Vy si nedokážete vybrat jeden tvar, jak by to mohli
učinit uživatelé? A jak by to měl učinit vyhledávač, který se snaží sloužit
právě brouzdalům a nikoliv optimalizérům?

Ad
"A nebo je lepsi mit jedno url a kompromisne do nej zkombinovat klicova
slova z obou variant? V realu se jedna o optimalizaci produktu firmy, ktery
dostal nazev odvozeny z anglickeho jazyka a pritom je bezne pouzivany i
cesky prekladany termin, tedy dotazy do vyhledavace mohou byt na oba terminy
a myslime tim stejnou vec."

To bude asi dost specifické pro konkrétní projekt a obsah stránky. Bez
konkrétního příkladu se to těžko vymýšlí. Buď můžete udělat:
- 2 stránky a cílit je na různé cílové skupiny (např. jednu cílit právě pro
spíše "angličtináře" a druhou pro milovníky češtiny; nebo pro zahraniční a
české návštěvníky; možnost koupě v euro, nebo v Kč atd.), kde je samozřejmě
potřeba unikátní obsah na obou stránkách
- 1 stránku s kombinovaným obsahem pro potřebnou cílovku/cílovky, v textu
zmiňovat oba tvary, do url dát třeba také oba tvary (pokud to jde, pozor na
délku URL)

Pokud jste po důkladné analýze zjistil, že skutečně potřebujete 2 různé URL,
vytvořte 2 unikátní stránky a na obě se vrhněte s linkbuildingem. Pokud Vám
ale někdo tvrdil, že v URL musí být vždy dané klíčové slovo a není jiná
cesta, i kdyby trakaře padaly, pak možná zvažte 1 stránku a vrhněte se s
linkbuildingem na onu 1 stránku. Aliasy by Vám moc nepomohly, cannonical
také ne, takže zkuste raději staré dobré čisté SEO, kvalitní obsah a zpětné
odkazy.



S pozdravem a přáním úspěšného dne

Bc. Richard Dobiáš
http://www.sonixdesign.net/
Received on 24. 07. 2009, 18:54 CEST

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME