RE: url document alias v CMS

From: Martin Štěpán <Martin.Stepan (zavinac)>
Date: Tue, 28 Jul 2009 07:31:26 +0200
Děkuji všem, ponechám si tedy použití url aliasů v CMS jen pro případy vytvoření lepšího primárního URL, pokud to bude náhodou potřeba.

Ad přeceňování významu klíčových slov v URL - beru jsem jako základ, že webová stránka je v internetu primárně charakterizována titulkem, url a hlavním nadpisem (+ metadata). Toto beru jako popisné atributy pro uživatele, které mají výstižně informovat, co se nachází v textu stránky. Podle mě to má stejnou logiku jako soubory na filesystemu - adresáře a název souboru, které uživatel prochází a vyhledává, než si nalezený dokument otevře.

Jistě, na webu nyní pro uživatele url už téměř ztrácí význam, jen se kliká na odkazy a málokdo si z url zapamatuje víc než jen doménu, většinu odkazů dovnitř webu si ukládáme do záložek ale určitě nepamatujeme, takže by roboti mohli začít uvažovat podobně, ale mě připadá logické to přirovnání s filesystémem. Jakmile umístím v adresářové struktuře soubor do špatného folderu, začne se plést tam kde nemá a naopak ho nebude moci najít hledáním na místě, kam by měl patřit. Tedy význam Url by měl být v rámci struktury webu dost podstatný, ne?

S pozdravem
Martin Štěpán

-----Original Message-----
From: Bc. Richard Dobiáš [mailto:dobias (zavinac) komtesa.com] 
Sent: Friday, July 24, 2009 6:54 PM
To: seo (zavinac) nawebu.cz
Subject: RE: url document alias v CMS

Dobrý den přeji,

Ad
"Prosim o radu - redakcni system (CMS) mi nabizi moznost pro danou stranku
vytvorit alternativni url (document alias) - stranka ma pak 2 url, na ktere
se da linkovat. Lze toto nejak smysluplne vyuzit pro optimalizaci na klicova
slova v url, aby to google nevyhodnotil jako 2 stranky se stejnym
(duplicitnim) obsahem?"

Těžko. Navíc vytvářet 2 URL s duplicitním obsahem kvůli vyhledávačům mi
připadá nesmyslné. Vyhledávače duplicitní URL nemusí a Vy je kvůli nim
chcete vytvářet? Myslím, že trochu přeceňujete váhu klíčových slov v URL.

Ad
"CMS netrpi problemem, ze vytvari nevhodna url, kvuli kterym je alias vhodne
pouzit na friendly URL tvar - jde mi o to, jestli mohu pouzivat tvary url 2,
kdyz si o nich myslim, ze by se na danou stranku hodily oba."

Pokud máte pocit, že by se pro stránku hodily obě URL adresy, pak to chce
možná více popřemýšlet o obsahu stránky. Rovněž uživatelé by mohli být
zmateni. Když už ani Vy si nedokážete vybrat jeden tvar, jak by to mohli
učinit uživatelé? A jak by to měl učinit vyhledávač, který se snaží sloužit
právě brouzdalům a nikoliv optimalizérům?

Ad
"A nebo je lepsi mit jedno url a kompromisne do nej zkombinovat klicova
slova z obou variant? V realu se jedna o optimalizaci produktu firmy, ktery
dostal nazev odvozeny z anglickeho jazyka a pritom je bezne pouzivany i
cesky prekladany termin, tedy dotazy do vyhledavace mohou byt na oba terminy
a myslime tim stejnou vec."

To bude asi dost specifické pro konkrétní projekt a obsah stránky. Bez
konkrétního příkladu se to těžko vymýšlí. Buď můžete udělat:
- 2 stránky a cílit je na různé cílové skupiny (např. jednu cílit právě pro
spíše "angličtináře" a druhou pro milovníky češtiny; nebo pro zahraniční a
české návštěvníky; možnost koupě v euro, nebo v Kč atd.), kde je samozřejmě
potřeba unikátní obsah na obou stránkách
- 1 stránku s kombinovaným obsahem pro potřebnou cílovku/cílovky, v textu
zmiňovat oba tvary, do url dát třeba také oba tvary (pokud to jde, pozor na
délku URL)

Pokud jste po důkladné analýze zjistil, že skutečně potřebujete 2 různé URL,
vytvořte 2 unikátní stránky a na obě se vrhněte s linkbuildingem. Pokud Vám
ale někdo tvrdil, že v URL musí být vždy dané klíčové slovo a není jiná
cesta, i kdyby trakaře padaly, pak možná zvažte 1 stránku a vrhněte se s
linkbuildingem na onu 1 stránku. Aliasy by Vám moc nepomohly, cannonical
také ne, takže zkuste raději staré dobré čisté SEO, kvalitní obsah a zpětné
odkazy.



S pozdravem a přáním úspěšného dne

Bc. Richard Dobiáš
http://www.sonixdesign.net/




-- 
------------------------------------------------ (reklama) ------------
SKOLENI SEO - PRAHA i BRNO
Jak vybrat spravne klicova slova, na co se pri optimalizaci zamerit,
jak vyhodnocovat sve SEO aktivity? Naucte se optimalizovat webove
stranky pro vyhledavace a ziskavat zpetne odkazy na celodennim skoleni
SEO od Dobreho webu - http://www.dobryweb.cz/skoleni-seo/?from=ks-seo 
-----------------------------------------------------------------------

Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/
Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
Received on 28. 07. 2009, 07:31 CEST

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME