RE: url document alias v CMS

From: Martin Štěpán <Martin.Stepan (zavinac)>
Date: Wed, 29 Jul 2009 08:09:25 +0200
Tím jinými slovi říkáte, že chyby v semantice, klíčová slova opačného nebo zavádějícího významu atd. nezpůsobují zhoršení relevance ale jsou jen ignorovány jako nedůležité pro daný dotaz?

Napíšu stránku o hruškách, v textu bude KS hruška hodně často. Ale do url udělám chybu a umístím stránku do /zahrada/ovoce/jablka/pozdni-odrudy/jonagold/defaul.htm
Tak při hledání na dotaz "hrušky" tato stránka nevyužije body za případné klíčové slovo v url a neposkočí ve výsledcích výše. Vyhledávač nebude přemýšlet o tom, že na daném webu se v sekci /zahrada/ovoce/jablka/ nachází dalších 10 stránek o jablkách a tím pádem není s těmi hruškami tady něco v pořádku. Člověka bych tím zaskočil, když by ve výpisu jablek vyskočila jedna hruška a naopak by ji v sekci hrušek najít nedokázal.

Nebo spíš trochu reálnější příklad - na tématickém webu o focení (většinový obsah webu i zpětné odkazy na podobné weby) si autor napíše článek o koupi nového auta, kterým bude nyní jezdit na fotovýpravy. Prostě tématicky úplně mimo.
Z pohledu motoristy by taková stránka měla být dost nedůležitá, protože co může fotograf napsat o autě lepšího než odborný automoto server, pokud nechtěl mluvit o tom, jak auto fotit? A kdyby vyhledávače nebyly, tak by fotografové takový článek často přeskakovali a motoristé by do fotowebů nechodili hledat uživatelské recenze příležitostných řidičů.

Můžete prosím uvést odkaz na aspoň rámcové priority věcí, které relevanci ovlivňují? Omlouvám se za dotaz začátečníka, o SEO se zajímám okrajově. V projektech se snažím řídit zejména páně Prokopem evangelizovaným schématem "co je dobré pro návštěvníka bude dobré i pro vyhledávač, protože vyhledávače chtějí také vyhovět lidem".

Proto se tu vyptávám na SEO, abych lépe poznal potřeby návštěvníků :-)))

Díky
Martin Štěpán


> 
> V reálu nedávají vyhledávače váhu klíčovým slovům v URL či jakýmkoliv
> jiným faktorům podle toho, jestli to vypadá hezky, ale podle toho,
> jestli jim to zlepší relevanci hledání.
>
> > Myslím si ale, že by klíčová slova v url váhu
> > mít měla, pokud vyhledávače aspoň trochu
> > pracují podle IA, pomůže to najít zatoulanou
> > hrušku ve skladu s jablky. Je to tak i v reálu?
Received on 29. 07. 2009, 08:09 CEST

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME