RE: url document alias v CMS

From: Bc. Richard Dobiáš <dobias (zavinac)>
Date: Wed, 29 Jul 2009 09:08:53 +0200
Dobrý den,

možná by Vám pomohl článek o různých faktorech a jejich vahách -
http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors/ (tuším, že někde na
intervalu jsem viděl český překlad). Nikdo neříká, že by v URL nemělo být
jasné a uživateli přínosné označení stránky s použitím relevantního
klíčového slova/slov, ale pro SEO jsou důležitější faktory jako např. TITLE.
Pokud URL obsahuje relevantní klíčové slovo, je to samozřejmě lepší (jedna z
vah pro algoritmus fulltextu, použití jako anchor text pro zpětné odkazy) a
má to i nějaké klady v SERP (např. zvýraznění slova).


S pozdravem a přáním úspěšného dne

Bc. Richard Dobiáš
http://www.sonixdesign.net/


-----Original Message-----
From: Martin Štěpán [mailto:Martin.Stepan (zavinac) faf.cuni.cz] 
Sent: Wednesday, July 29, 2009 8:09 AM
To: 'seo (zavinac) nawebu.cz'
Subject: RE: url document alias v CMS

Tím jinými slovi říkáte, že chyby v semantice, klíčová slova opačného nebo
zavádějícího významu atd. nezpůsobují zhoršení relevance ale jsou jen
ignorovány jako nedůležité pro daný dotaz?

Napíšu stránku o hruškách, v textu bude KS hruška hodně často. Ale do url
udělám chybu a umístím stránku do
/zahrada/ovoce/jablka/pozdni-odrudy/jonagold/defaul.htm
Tak při hledání na dotaz "hrušky" tato stránka nevyužije body za případné
klíčové slovo v url a neposkočí ve výsledcích výše. Vyhledávač nebude
přemýšlet o tom, že na daném webu se v sekci /zahrada/ovoce/jablka/ nachází
dalších 10 stránek o jablkách a tím pádem není s těmi hruškami tady něco v
pořádku. Člověka bych tím zaskočil, když by ve výpisu jablek vyskočila jedna
hruška a naopak by ji v sekci hrušek najít nedokázal.

Nebo spíš trochu reálnější příklad - na tématickém webu o focení (většinový
obsah webu i zpětné odkazy na podobné weby) si autor napíše článek o koupi
nového auta, kterým bude nyní jezdit na fotovýpravy. Prostě tématicky úplně
mimo.
Z pohledu motoristy by taková stránka měla být dost nedůležitá, protože co
může fotograf napsat o autě lepšího než odborný automoto server, pokud
nechtěl mluvit o tom, jak auto fotit? A kdyby vyhledávače nebyly, tak by
fotografové takový článek často přeskakovali a motoristé by do fotowebů
nechodili hledat uživatelské recenze příležitostných řidičů.

Můžete prosím uvést odkaz na aspoň rámcové priority věcí, které relevanci
ovlivňují? Omlouvám se za dotaz začátečníka, o SEO se zajímám okrajově. V
projektech se snažím řídit zejména páně Prokopem evangelizovaným schématem
"co je dobré pro návštěvníka bude dobré i pro vyhledávač, protože
vyhledávače chtějí také vyhovět lidem".

Proto se tu vyptávám na SEO, abych lépe poznal potřeby návštěvníků :-)))

Díky
Martin Štěpán
Received on 29. 07. 2009, 09:08 CEST

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME