RE: Dotazy na triviality - Was: Vzájemné odkazování webů

From: Bc. Richard Dobiáš <dobias (zavinac)>
Date: Wed, 9 Dec 2009 19:18:13 +0100
Výstižně shrnuto, Honzo, plně se s tímto příspěvkem ztotožňuji. Jen bych
ještě více zdůraznil, že onen unikátní a přínosný obsah je tu jen a jen pro
uživatele (např. mi pomůže vybrat ten správný produkt pro mé potřeby).
Vyhledávače tu jsou jen a jen pro uživatele. Takhle by to mělo být vždy a i
když s tím někdy vyhledávače mohou mít problém, snaží se všemi způsoby dojít
k tomuto cíli.

Mnohdy někteří rádoby SEO konzultanti na tohle zapomínají a zaslepeni
různými články a poučkami tlačí násilím svá doporučení, protože to údajně
SEO podle nich vyžaduje, i když některé navrhované změny z pohledu koncového
uživatele spíše webu uškodí. A to je ten špatný přístup. Možná by nemělo být
SEO, ale spíše OFIU = Optimisation For Internet Users, ale to by nebyla tak
pěkná zkratka :-).


S pozdravem a přáním úspěšného dne

Bc. Richard Dobiáš
http://www.sonixdesign.net/



-----Original Message-----
From: Jan Tichý [mailto:jantichy (zavinac) jantichy.cz] 
Sent: Wednesday, December 09, 2009 7:05 PM
To: seo (zavinac) nawebu.cz
Subject: Re: Dotazy na triviality - Was: Vzájemné odkazování webů

> pro eshop s tisici polozek, kde se agregujou popisy primo od dodavatelu
atd

Pane Kotíku, ale tohle je přece přesně jádro pudla! Pokud existuje
tisíc webů a všechny jsou jako přes kopírák a všechny mají stejné
agregované popisky a fotky převzaté od výrobců, řekněte mi, proč by
vyhledávače měly chtít kterýkoliv z nich nabízet uživatelům jako tu
správnou kvalitní odpověď na jejich dotaz? A taky nechtějí a dělat to
nebudou. Do budoucna čím dál méně.

A kompletně celé SEO je jen jen jen a pouze o tom, že vyhraje ten, kdo
vystoupí z téhle šedé řady a nabídne něco jiného, něco více. Kdo si
napíše u každého produktu vlastní SMYSLUPLNÉ a PŘÍNOSNÉ popisky,
doplní je třeba o objektivní plusy a mínusy daného produktu, srovnání
s ostatními produkty, testy a recenze, vlastní videa a fotky, doplní o
uživatelské hodnocení a komentáře, bude pod produktem poskytovat
odpovědi na všechny doplňující otázky, neznalým věci poskytnou
průvodce pro snadný výběr toho správného produktu apod.

Přesně takovéhle weby budou vyhledávače vždy milovat a upřednostňovat
před těmi šedými nudnými kopírákovými. Prostě proto, že je budou
milovat i uživatelé. A vyhledávače budou mít vždy cíl vracet nahoře
weby, které uživateli přinášejí největší přidanou hodnotu.

A tohle a jenom tohle je SEO, které má smysl a které se vám nakonec
dlouhodobě vrátí a vyplatí. Ne někde laborovat nad tím, jak funguje
kruhové odkazování a nakupovat nějaké nesmyslné patičky. Tyhle věci
vám možná pomohou krátkodobě, možná na tom i něco málo vyděláte, ale
je to jen krátkodobé řešení, které dříve či později (spíš dříve)
fungovat přestane. To ale nemá se SEO nic společného.

Jan Tichý


-- 
Jan Tichý
http://www.h1.cz
Received on 09. 12. 2009, 19:18 CET

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME