RE: Dotazy na triviality - Was: Vzájemné odkazování webů

From: Jiri Kobelka <jiri.kobelka (zavinac)>
Date: Wed, 9 Dec 2009 20:03:19 +0100
Dobrý den,

posílám k tomu všemu jen takové úhly pohledu k zamyšlení:
1) Považuje se za vyhledávač něco, co hledá, nebo co si domýšlí, co chce člověk hledat? V této chvíli je to asi tak něco mezi.
2) Proč by měl mít výhodu někdo, kdo přijde s nějakým tématem první - otvírá se obrovský prostor pro "tématické squattery"
3) Rovná se víc obsahu kvalitnější obsah? Samozřejmě ne (omlouvám se za můj názorový zásah, ale to je snad zřejmé :-).
4) Může vůbec vyhledávač, pokud se pasuje do role rádce, vyhodnotit,  co je pro uživatele relevantní informace? Jedna věc je, že přibližně třeba ví, co uživatel hledá, ale nemá vůbec potuchy, za jakým účelem to hledá (nákup, školní práce, recenze, text písničky, nebo chce stáhnout mp3 atd atd.).
IMHO:
1) Není špatné, že je několik obchodů, které mají stejný obsah, protože pro uživatele je leckdy důležitější spíš cena, servis, stav skladem, lokace k jeho bydlišti atd., což jsou atributy, které vyhledávač nezohlední.
2) Není automatického boha, který by zhodnotil, co je dobré, co je špatné a co je kopírované, co je dobrý obsah a co ne, v tomto systému jak je nastaven se dá fingovat víceméně cokoliv.

Nicméně tohle jsou filozofické kecy a život (i obchod) je boj ;)

Jirka


-----Original Message-----
From: Jan Tichý [mailto:jantichy (zavinac) jantichy.cz] 
Sent: Wednesday, December 09, 2009 7:05 PM
To: seo (zavinac) nawebu.cz
Subject: Re: Dotazy na triviality - Was: Vzájemné odkazování webů

> pro eshop s tisici polozek, kde se agregujou popisy primo od dodavatelu atd

Pane Kotíku, ale tohle je přece přesně jádro pudla! Pokud existuje
tisíc webů a všechny jsou jako přes kopírák a všechny mají stejné
agregované popisky a fotky převzaté od výrobců, řekněte mi, proč by
vyhledávače měly chtít kterýkoliv z nich nabízet uživatelům jako tu
správnou kvalitní odpověď na jejich dotaz? A taky nechtějí a dělat to
nebudou. Do budoucna čím dál méně.

A kompletně celé SEO je jen jen jen a pouze o tom, že vyhraje ten, kdo
vystoupí z téhle šedé řady a nabídne něco jiného, něco více. Kdo si
napíše u každého produktu vlastní SMYSLUPLNÉ a PŘÍNOSNÉ popisky,
doplní je třeba o objektivní plusy a mínusy daného produktu, srovnání
s ostatními produkty, testy a recenze, vlastní videa a fotky, doplní o
uživatelské hodnocení a komentáře, bude pod produktem poskytovat
odpovědi na všechny doplňující otázky, neznalým věci poskytnou
průvodce pro snadný výběr toho správného produktu apod.

Přesně takovéhle weby budou vyhledávače vždy milovat a upřednostňovat
před těmi šedými nudnými kopírákovými. Prostě proto, že je budou
milovat i uživatelé. A vyhledávače budou mít vždy cíl vracet nahoře
weby, které uživateli přinášejí největší přidanou hodnotu.

A tohle a jenom tohle je SEO, které má smysl a které se vám nakonec
dlouhodobě vrátí a vyplatí. Ne někde laborovat nad tím, jak funguje
kruhové odkazování a nakupovat nějaké nesmyslné patičky. Tyhle věci
vám možná pomohou krátkodobě, možná na tom i něco málo vyděláte, ale
je to jen krátkodobé řešení, které dříve či později (spíš dříve)
fungovat přestane. To ale nemá se SEO nic společného.

Jan Tichý


-- 
Jan Tichý
http://www.h1.cz
Received on 09. 12. 2009, 20:03 CET

Chcete se nauit vc? Navtivte nae odborn kolen pro webdesignry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME