Re: Dotazy na triviality - Was: Vzájemné odkazování webů

From: Marek Prokop (Prokop software) <mprokop (zavinac)>
Date: Wed, 9 Dec 2009 22:44:30 +0100
jkotik napsal:

> jen se tu rojej ortodoxni jak ja rikam "Prokopovci"

Tady jsem. Někdo mne volal?

> kteri na cokoli odpovi proste jen mantrou
> "co je dobre pro uzivatele.."  .. diskuze o nicem.

Já s Vámi v zásadě souhlasím, protože mantry taky nemám rád. Potíž je
v tom, že tohle matrovité uvažování vychází primárně právě od lidí,
kteří se v SEO moc nevyznají, nedělají vlastní výzkum a staví jen na
mnoha a mnoha mýtech donekonečna kolujících podobnými diskusemi.

Vezměte si hned úvodní otázku tohoto vlákna:

> zajímal by mě názor ná vzájemné odkazování webů mezi sebou
> v očích vyhledávačů. Zda se považuje za linkování A->B,B->A
> pokud linkuji z podstránek domeny.

Jestli ji správně chápu, tazatel se obává, že s linkováním A->B, B->A
není něco v pořádku. To ale není pravda. Jsou to odkazy jako všechny
ostatní. Strach ze striktní reciprocity přichází do SEO komunity v
periodických vlnách už asi 10 let a zatím se nikdy neukázal
opodstatněný. Zcela pragmatická rady tedy zní: neřešte to, je to
zbytečná ztráta času.

Podobné je to s mýtem duplicity, který jste sám před chvílí přiživil:

> v mnoha pripadech, treba pri ukradeni textu,
> se spis stane, ze web s puvodnim textem vyhledavac
> vyradi z vysledku a zaradi ten "novy", kde je jen
> obslehnuty text.

Vyhledavače stránky obsahující text shodný s textem na jiné stránce
jiného webu skoro nikdy nevyřazují. Výrazné duplicity mohou do určité
míry filtrovat ve výsledcích vyhledávání, ale typicky při tom
odfiltrují jen ty stránky, které by stejně jinak skončily na prakticky
neviditelné pozici. Důsledek cross-site duplicit pro praktické SEO je
tedy minimální až nulový.

A další mýtus:

> tohle zajisti na velkych shopech treba komentare
> uzivatelu, ktere ale mohou nebezpecne redit hustotu kw

Výborných pozic dosahují stránky s hustotou klíčových slov od méně než
procenta do více než dvaceti procent. Z pragamatického hlediska tedy
nemá smysl se nějakou hustotou klíčových slov vůbec zabývat.

A ještě jedna poznámka:

> spolehat se na prirozene linkovani od uzivatelu
> je v pripade KONKURENCNIHO ESHOPU naprosty nesmysl

Nevím, co je "přirozené linkování". Sám často říkám, že všechny zpětné
odkazy jsou placené, ale to neznamená, že je nutné je kupovat.
Existuje téměř nekonečně mnoho metod, jak může konkurenční e-shop
získávat odkazy. Chápu, že po Vaší rozepři s Honzou Tichým asi nemá
smysl, abych Vám doporučoval jeho školení, kde byste se mnoho z nich
dozvěděl, ale kupte si alespoň Guide to Link Building od SEOmozu

http://www.seomoz.org/items/view/7

a studujte úspěšné zahraniční obchody od Amazonu po Zappos, protože v
Česku bohatě stačí pár jejich metod okopírovat.

A úplně poslední poznámka:

> za moje zkusenosti mluvi obraty v radech milionu
> mesicne na MYCH VLASTNICH eshopech (...) a za vase?

Protože je Honza skromný kluk a asi se tu chlubit nebude, napíšu to za
něj. Několik let vede SEO tým, který se stará o desítky e-shopů.
Nejsou sice jeho, ale obratem budou ty Vaše asi o pár řádů překračovat
a hlavně jich je hodně. To znamená, že ví nejen co náhodou funguje,
ale i co určitě nefunguje. Před tím pracoval pro jeden docela známý
vyhledavače, takže i po technické stránce rozumí vyhledávání výborně.

Hezký večer,

Marek Prokop

-- 
Marek Prokop
http://www.facebook.com/marek.prokop | http://twitter.com/MarekP
Received on 09. 12. 2009, 22:44 CET

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME