Re: Dotazy na triviality - Was: Vzájemné odkazování webů

From: Tomáš Pilát <tomas.pilat (zavinac)>
Date: Thu, 10 Dec 2009 02:26:15 +0100
Kde se prosím můžu přihlásit do klubu "Prokopovci", ale kdyby byl klub
"Tichovci" tak se taky přihlásím a co bude dál "Yuhůůovci", "Škrobovci",
"Ilichovci" . Všichni tihle lidé a mnozí další se IMHO motají přímo okolo
vývoje vyhledávačů a ne jen okolo debat co je SEO co není SEO. Nehoní si tu
triko s milionovými obraty měsíčně, jelikož pokud jde o elektroniku musí
takové obraty dělat snad každý eshop už jen, aby přežil a pro všechny tyto
obchody je řešení A->B, B->A ,density slov, výměna odkazů v prioritách někde
velmi hluboko. Co je zajímá je jak řídit marketing, tak aby jim lidé
zůstávali věrní, aby měli důvěru v jejich obchod, aby se vraceli a
nakupovali znovu, aby se pochlubili svým kamarádům a ti nakoupili také, aby
jim zboží dodali do 48 hodin a všechny tyto aspekty zvyšují pravdě
podobnost, že se o nich bude mluvit, že budou mít zpětné odkazy a spoustu
obsahu a budou vidět na obrovské množství klíčových slov. Dalšími faktory
jsou zcela jistě propracované Affiliate systémy, dále také cílené oslovování
stránek, které krom zpětného odkazu přivádí i konkrétní objednávky a další a
další. A že to není SEO? SEO je zkratka, která je pouze hodně medializovaná
a když ji někomu řeknete každý ví o co se jedná a to je asi tak jediné na co
je dobrá, protože to co tu nazýváme pracovně SEO je něco co se vyvíjí a
získalo už o mnoho více rozměrů, než tomu bylo před 5 lety, proto se o nich
tady, i když bohužel po skromnu diskutuje.

A ten pán jkotik (zavinac) centrum.cz ( bohužel neznám jeho jméno, jelikož se
nepodepsal) co se tu chlubí milionovými obraty, by se mohl pochlubit i
výsledky své práce, protože prozatím předvádí jen mantrování o svých
obratech. Osobně se velmi rád přiučím pokud bude čemu, bez toho aniž bych na
něj musel útočit, nebo se mu vysmíval.


S pozdravem,
Tomáš Pilát


2009/12/9 Marek Prokop (Prokop software) <mprokop (zavinac) prokopsw.cz>

> jkotik napsal:
>
> > jen se tu rojej ortodoxni jak ja rikam "Prokopovci"
>
> Tady jsem. Někdo mne volal?
>
> > kteri na cokoli odpovi proste jen mantrou
> > "co je dobre pro uzivatele.."  .. diskuze o nicem.
>
> Já s Vámi v zásadě souhlasím, protože mantry taky nemám rád. Potíž je
> v tom, že tohle matrovité uvažování vychází primárně právě od lidí,
> kteří se v SEO moc nevyznají, nedělají vlastní výzkum a staví jen na
> mnoha a mnoha mýtech donekonečna kolujících podobnými diskusemi.
>
> Vezměte si hned úvodní otázku tohoto vlákna:
>
> > zajímal by mě názor ná vzájemné odkazování webů mezi sebou
> > v očích vyhledávačů. Zda se považuje za linkování A->B,B->A
> > pokud linkuji z podstránek domeny.
>
> Jestli ji správně chápu, tazatel se obává, že s linkováním A->B, B->A
> není něco v pořádku. To ale není pravda. Jsou to odkazy jako všechny
> ostatní. Strach ze striktní reciprocity přichází do SEO komunity v
> periodických vlnách už asi 10 let a zatím se nikdy neukázal
> opodstatněný. Zcela pragmatická rady tedy zní: neřešte to, je to
> zbytečná ztráta času.
>
> Podobné je to s mýtem duplicity, který jste sám před chvílí přiživil:
>
> > v mnoha pripadech, treba pri ukradeni textu,
> > se spis stane, ze web s puvodnim textem vyhledavac
> > vyradi z vysledku a zaradi ten "novy", kde je jen
> > obslehnuty text.
>
> Vyhledavače stránky obsahující text shodný s textem na jiné stránce
> jiného webu skoro nikdy nevyřazují. Výrazné duplicity mohou do určité
> míry filtrovat ve výsledcích vyhledávání, ale typicky při tom
> odfiltrují jen ty stránky, které by stejně jinak skončily na prakticky
> neviditelné pozici. Důsledek cross-site duplicit pro praktické SEO je
> tedy minimální až nulový.
>
> A další mýtus:
>
> > tohle zajisti na velkych shopech treba komentare
> > uzivatelu, ktere ale mohou nebezpecne redit hustotu kw
>
> Výborných pozic dosahují stránky s hustotou klíčových slov od méně než
> procenta do více než dvaceti procent. Z pragamatického hlediska tedy
> nemá smysl se nějakou hustotou klíčových slov vůbec zabývat.
>
> A ještě jedna poznámka:
>
> > spolehat se na prirozene linkovani od uzivatelu
> > je v pripade KONKURENCNIHO ESHOPU naprosty nesmysl
>
> Nevím, co je "přirozené linkování". Sám často říkám, že všechny zpětné
> odkazy jsou placené, ale to neznamená, že je nutné je kupovat.
> Existuje téměř nekonečně mnoho metod, jak může konkurenční e-shop
> získávat odkazy. Chápu, že po Vaší rozepři s Honzou Tichým asi nemá
> smysl, abych Vám doporučoval jeho školení, kde byste se mnoho z nich
> dozvěděl, ale kupte si alespoň Guide to Link Building od SEOmozu
>
> http://www.seomoz.org/items/view/7
>
> a studujte úspěšné zahraniční obchody od Amazonu po Zappos, protože v
> Česku bohatě stačí pár jejich metod okopírovat.
>
> A úplně poslední poznámka:
>
> > za moje zkusenosti mluvi obraty v radech milionu
> > mesicne na MYCH VLASTNICH eshopech (...) a za vase?
>
> Protože je Honza skromný kluk a asi se tu chlubit nebude, napíšu to za
> něj. Několik let vede SEO tým, který se stará o desítky e-shopů.
> Nejsou sice jeho, ale obratem budou ty Vaše asi o pár řádů překračovat
> a hlavně jich je hodně. To znamená, že ví nejen co náhodou funguje,
> ale i co určitě nefunguje. Před tím pracoval pro jeden docela známý
> vyhledavače, takže i po technické stránce rozumí vyhledávání výborně.
>
> Hezký večer,
>
> Marek Prokop
>
> --
> Marek Prokop
> http://www.facebook.com/marek.prokop | http://twitter.com/MarekP
>
> --
> ------------------------------------------------ (reklama) ------------
> SKOLENI SEO - PRAHA i BRNO
> Jak vybrat spravne klicova slova, na co se pri optimalizaci zamerit,
> jak vyhodnocovat sve SEO aktivity? Naucte se optimalizovat webove
> stranky pro vyhledavace a ziskavat zpetne odkazy na celodennim skoleni
> SEO od Dobreho webu - http://www.dobryweb.cz/skoleni-seo/?from=ks-seo
> -----------------------------------------------------------------------
>
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/
> Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
>
>


-- 
Bc. Tomáš Pilát
tel.: 602 457 818
Received on 10. 12. 2009, 02:26 CET

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME