Re: E-shopy a vyřazené zboží

From: Dušan Janovský <janovsky (zavinac)>
Date: Thu, 10 Dec 2009 02:43:08 +0100
2009/12/9 Leos Ondra <info (zavinac) leosondra.cz>:
> Všiml jsem si dnes na Twitteru komentáře Dušana Janovského k článku
>
> http://www.dobryweb.cz/newsletter-seo-na-slova-ktera-na-webu-nechcete/
>
> Píše: "Návod, jak si zaplevelit shop duplicitním obsahem [link] od Dobrého
> webu. Nechcete někdo raději vychválit http odpověď 410?"
>
> Poznámku o duplicitním obsahu nechápu.

Vycházím ze zkušenosti, kterou mám. Pokud shopy něco vyřadí z nabídky,
obvykle k tomu dopíšou jenom to, že to vyřadily, a připlácnou nabídku
aktuálních výrobků, většinou všude stejných. Tímhle způsobem se v dole
hromadí horníci a na webu podobnosti. (Ano, místo slova "duplicitním"
jsem měl twittnout slovo "podobným".)

> Osobně mi na e-shopech hodně vadí,
> pokud už zboží není v nabídce a nebude a přesto ho pořád inzerují, takže
> pokud sháním už těžko dostupnou knihu, projdu desítky e-shopu abych u
> každého (kromě úplně stejného popisu a obrázku) našel jen informaci, že
> kniha už není skladem a je rozebraná.

No vidíte. Vám to jako uživateli vadí. Proč by to tedy nemělo vadit
vyhledávačům?

>
> Chápu, že je v zájmu e-shopu nepřijít o žádný odkaz z vyhledávače,

A co naopak? Je v zájmu vyhledávače přijít o URL v indexu? Odpověď
zní, že pokud je na URL kvalitní obsah, tak vyhledávač tu URL chce.
Když je obsah nekvalitní (obecně vzato), vyhledávač URL indexovat moc
nechce.

Většinou není tak zle a nekvalitní obsah ve vyhledávači jenom hnije,
ale mohou se vyskytnout situace, kdy vyhledávač z nějakého webu
indexuje víc obsahu, než se mu chce. (viz např.
http://www.seomoz.org/blog/googles-indexation-cap ). Potom musí
přirozeně část obsahu webu umazat. I když se v Googlu i Seznamu stále
šíleným tempem nakupuje železo, mazání nebo podobné manévry musejí
nastávat čím dál tím častěji, protože se letos polovička lidí planety
rozhodla, že si pořídí svůj vlastní e-shop se stotisícem položek, z
nichž nikdy žádnou nesmaže.

No, abych to nepopisoval moc černě: ten původní článek
http://www.dobryweb.cz/newsletter-seo-na-slova-ktera-na-webu-nechcete/
popisuje zajímavou strategii roku 2009, kterou bych se v malém rozsahu
rozhodně nebál nasadit. Obzvlášť u kvalitních shopů s dobrým a
původním textovým obsahem, o kterých článek zřejmě pojednává. Ovšem
obecná myšlenka, že se má na webu nechat všechen balast, který tam kdy
byl (případně obohatit všude stejným nakopírovaným textem), kterou za
článkem cítím, mi není sympatická. (Možná už jsem deformovaný pohledem
z druhé strany, posuďte sami.)

>
> Chci se zeptat jestli vyhledávače umí pracovat se stavovým kódem 410 Gone a
> jak ho zohlední.

Seznam stránku hned vyhodí a už se na dané URL nevrací, leda za hodně
dlouho. U Google bych čekal podobné chování. Samozřejmě nic nebrání
poskytnout uživateli s takovou odpovědí i obsah.

Yuhů
Received on 10. 12. 2009, 02:43 CET

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME