Re: E-shopy a vyřazené zboží

From: Michael Blahut - Dobrý web <michal.blahut (zavinac)>
Date: Fri, 11 Dec 2009 14:50:55 +0100
Zdravím konferenci,


trochu se zde diskutovalo o mém newsletteru a tak alespoň se zpožděním:

> No, abych to nepopisoval moc černě: ten původní článek
> http://www.dobryweb.cz/newsletter-seo-na-slova-ktera-na-webu-nechcete/
> popisuje zajímavou strategii roku 2009, kterou bych se v malém rozsahu
> rozhodně nebál nasadit. Obzvlášť u kvalitních shopů s dobrým a
> původním textovým obsahem, o kterých článek zřejmě pojednává. Ovšem
> obecná myšlenka, že se má na webu nechat všechen balast, který tam kdy
> byl (případně obohatit všude stejným nakopírovaným textem), kterou za
> článkem cítím, mi není sympatická. (Možná už jsem deformovaný pohledem
> z druhé strany, posuďte sami.)
>
>   

"Všechen balast, který tam kdy byl" byl zřejmě balastem už od doby, kdy 
se na webu objevil poprvé a zřejmě nebyl důvod jej na web dávat už tenkrát.

Jinak mi přijde zajímavé, že se zde diskutuje o "vyřazených produktech", 
ale třeba část o "produktech, které jste nenabízeli a nabízet nebudete" 
zůstává zcela bez odezvy :-)

Michal
http://twitter.com/blahut




Dušan Janovský napsal(a):
> 2009/12/9 Leos Ondra <info (zavinac) leosondra.cz>:
>   
>> Všiml jsem si dnes na Twitteru komentáře Dušana Janovského k článku
>>
>> http://www.dobryweb.cz/newsletter-seo-na-slova-ktera-na-webu-nechcete/
>>
>> Píše: "Návod, jak si zaplevelit shop duplicitním obsahem [link] od Dobrého
>> webu. Nechcete někdo raději vychválit http odpověď 410?"
>>
>> Poznámku o duplicitním obsahu nechápu.
>>     
>
> Vycházím ze zkušenosti, kterou mám. Pokud shopy něco vyřadí z nabídky,
> obvykle k tomu dopíšou jenom to, že to vyřadily, a připlácnou nabídku
> aktuálních výrobků, většinou všude stejných. Tímhle způsobem se v dole
> hromadí horníci a na webu podobnosti. (Ano, místo slova "duplicitním"
> jsem měl twittnout slovo "podobným".)
>
>   
>> Osobně mi na e-shopech hodně vadí,
>> pokud už zboží není v nabídce a nebude a přesto ho pořád inzerují, takže
>> pokud sháním už těžko dostupnou knihu, projdu desítky e-shopu abych u
>> každého (kromě úplně stejného popisu a obrázku) našel jen informaci, že
>> kniha už není skladem a je rozebraná.
>>     
>
> No vidíte. Vám to jako uživateli vadí. Proč by to tedy nemělo vadit
> vyhledávačům?
>
>   
>> Chápu, že je v zájmu e-shopu nepřijít o žádný odkaz z vyhledávače,
>>     
>
> A co naopak? Je v zájmu vyhledávače přijít o URL v indexu? Odpověď
> zní, že pokud je na URL kvalitní obsah, tak vyhledávač tu URL chce.
> Když je obsah nekvalitní (obecně vzato), vyhledávač URL indexovat moc
> nechce.
>
> Většinou není tak zle a nekvalitní obsah ve vyhledávači jenom hnije,
> ale mohou se vyskytnout situace, kdy vyhledávač z nějakého webu
> indexuje víc obsahu, než se mu chce. (viz např.
> http://www.seomoz.org/blog/googles-indexation-cap ). Potom musí
> přirozeně část obsahu webu umazat. I když se v Googlu i Seznamu stále
> šíleným tempem nakupuje železo, mazání nebo podobné manévry musejí
> nastávat čím dál tím častěji, protože se letos polovička lidí planety
> rozhodla, že si pořídí svůj vlastní e-shop se stotisícem položek, z
> nichž nikdy žádnou nesmaže.
>
> No, abych to nepopisoval moc černě: ten původní článek
> http://www.dobryweb.cz/newsletter-seo-na-slova-ktera-na-webu-nechcete/
> popisuje zajímavou strategii roku 2009, kterou bych se v malém rozsahu
> rozhodně nebál nasadit. Obzvlášť u kvalitních shopů s dobrým a
> původním textovým obsahem, o kterých článek zřejmě pojednává. Ovšem
> obecná myšlenka, že se má na webu nechat všechen balast, který tam kdy
> byl (případně obohatit všude stejným nakopírovaným textem), kterou za
> článkem cítím, mi není sympatická. (Možná už jsem deformovaný pohledem
> z druhé strany, posuďte sami.)
>
>   
>> Chci se zeptat jestli vyhledávače umí pracovat se stavovým kódem 410 Gone a
>> jak ho zohlední.
>>     
>
> Seznam stránku hned vyhodí a už se na dané URL nevrací, leda za hodně
> dlouho. U Google bych čekal podobné chování. Samozřejmě nic nebrání
> poskytnout uživateli s takovou odpovědí i obsah.
>
> Yuhů
>
>   
Received on 11. 12. 2009, 14:50 CET

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME