update k mému SEO testu u CK VTT

From: Tomas Kapler <tomas (zavinac)>
Date: Mon, 11 Jan 2010 15:56:23 +0100
upozornění pro některé nervózy - jestli vás to nezajímá, nečtěte dál,
minule mě půlka lidí vylučovala z konference a druhá mě mailovala o
pokračování.

k té cestovní kanceláři VTT - http://www.vtt.cz pro ty, které zajímá
jak dopadl test započatý někdy tuším v červenci - u 27 sledovaných
slov byl předtím medián umstění na Seznamu 100 a průměr 79,89 (měřilo
se prvních 100 pozic, pakliže nebyla stránka na prvních 100 místech,
pak se počítalo "100", tj. skutečnost byla ještě horší). Po změnách
byl na konci prosince medián 23 a průměr 33. Na první stránce bylo
předtím jediné slovo, poté 10.

U Google byla situace obdobná předtím 100 / 74,74 (medián / průměr), poté 21/34.

Ve skutečnosti je výsledek ještě lepší, data trochu shazuje to, že 4
sledované fráze obsahují "2009" a tak se web na ně logicky nyní
propadá, s frázemi s "2010" by byl průměr ještě asi o 10 % lepší.

Největší rozdíly (asi -25 míst u Seznamu a -15 u Google) udělal běžný
copywriting. Co mě překvapilo nejvíce byl vliv vylepšené struktury
stránek atd., který byl u Seznamu zanedbatelný (plus mínus nula), u
Google se po spuštění nové verze zlepšil průměr o 25 míst (další fígle
si s dovolením nechám pro sebe). U Seznamu to ovšem mohlo být
způsobeno rozdílem u jejich nového engine, spuštěného v říjnu.

Obchodní rozdíly  jsou samozřejmě neveřejné a lze je navíc jen
odhadovat (GA, sledování objednávek z různých zdrojů atp.) vzhledem k
odlišnosti sezón (krize atp.), ale s jistotou lze říct, že návratnost
byla v řádu spíše týdnů než měsíců (když budu počítat i cenu za
napojení na jejich vlastní systém atp. tak v několika málo měsících).

Dle očekávání ovšem hlavní obchodní přínos nenese návštěvnost, ale
výrazné zlepšení konverzních poměrů díky mnohem profesionálnější
grafice, lepšímu ovládání atd. Hodně jsme mimochodem využívali
sledování clictrack heatmap http://www.myx.cz/, viz ostatně video na
jejich úvodní stránce, které ukazuje právě klikání na VTT.cz (moje
firma Mediacentrum je autorizovaný konzultant MYXu, takže když by
někdo měl zájem, tak můžem zajistit nějaký test či slevu).

P.S.: Zachovaly se podmínky dané na začátku: nebyly kupovány žádné
zpětné odkazy atd. vyjma běžných registrací do katalogu a propagace na
dvou nebo 3 místech. Cílem bylo dokázat (resp. ověřit náš názor), že i
malé levné změny v řádu desetitisíců Kč mohou udělat obchodní přínosy
v řádech milionů.

Ještě tam mnoho věcí sledujeme, takže se tím nesnažte inspirovat, je
tam ještě hodně seo chyb (neplatí se nám zde za SEO, takže to máme jen
jako naše "pískoviště")

Tomáš Kapler
Váš http://SEO-konzultant.cz
Received on 11. 01. 2010, 15:56 CET

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME