Re: presmerovanie a duplicita

From: Jan Tichý <jantichy (zavinac)>
Date: Tue, 26 Jan 2010 12:57:43 +0100
> Ak dobre chápem tak duplicita tam je veď je tam pod rôznymi
> adresami stále tá istá stránka a googlu môže duplicitné vyhadzovať.
> A potom sa aj hodnota tých na ktorých sa odkazovalo stratí. Nieje tak?

Ano, duplicita znamená, že stejná stránka je dostupná pod více různými
URL, čili není tam žádné přesměrování, více různých URL vrací 200 OK s
totožným obsahem.

V takovém případě, pokud si toho vyhledávač všimne, si zpravidla
vybere jen jednu URL, kterou zaindexuje, a ostatní zahodí, i včetně
ranků, které na ně míří. Kromě stoprocentních duplicit to takto může
fungovat pro velice zásadní podobnosti (například když se stránky
navzájem liší jen v jednom boxíku, jehož obsah se dynamicky mění při
každém reloadu).

Ve speciálních případech některé vyhledávače umí ranky mířící na
duplicitní URL posčítat a koncentrovat do té jedné vyvolené stránky
(tzv. kanonizace). Je to u nejčastějších případů duplicit (doména s
www a bez www, cesta /index.php a cesta /) a při použití
rel="canonical". Obecně by mohlo dávat smysl toto automaticky dělat
pro všechny detekované a vyřazené duplicity a osobně by mi dávalo
smysl, aby to tak vyhledávače dělaly.

Na druhou stranu je vždy lepší (i z hlediska použitelnosti, nejen
kvůli robotům) se duplicitám vyhnout a ze svého webu je důsledně
vymýtit.

Jan Tichý


-- 
Jan Tichý
http://www.h1.cz
Received on 26. 01. 2010, 12:57 CET

Chcete se nauit vc? Navtivte nae odborn kolen pro webdesignry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME